Min xbox funkade perfekt, sen skulle jag låsa min hdd.
Startade om och fick den här error-koden.
Kan inte boota på superdisc.
Vad ska jag göra? Jag som hade fixat iordning den så bra.
Mvh
/Sin
Min xbox funkade perfekt, sen skulle jag låsa min hdd.
Startade om och fick den här error-koden.
Kan inte boota på superdisc.
Vad ska jag göra? Jag som hade fixat iordning den så bra.
Mvh
/Sin
Vilken Hdd är det ?
Xbox v.1.3 med Xecuter 2.2lite, 120Gig Ibm Disk och Jäkla massa spel och Säkert 10000 Roms
En Hitatchi 40gb som funkat klockrent i pc:n innan, och ca en vecka i xboxen nu. Sen får jag upp felmeddelande 08, att den inte hittar hdd:n, betyder det att den är sönder eller? Jag kan ju inte ens boota på superdisc-skivan.
Jag fick samma fel när jag provade att låsa min 20giggare.. Error 8 betyder:
8 - kernel - No HDD found
Så det är bara att plocka ur HDD ur boxen.. stoppa den i en PC och boota på en floppy där du lagt atapwd .. kör det programmet och lås upp hårddisken med lösenordet TEAMASSEMBLY (viktigt med stora bokstäver).
läs Hansi's inlägg i denna tråd: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=10177
Om man inte använde confi magic då, utan använde alternativet under settings/Lock Harddrive, vad är lösenordet då, för TEAMASSEMBLY funkar inte.
Edit: De gjorde de visst, va tvungen att välja unlock innan jag valde disable.
Skumt, ingen av mina diskar verkar funka att låsa, iom att jag trodde att den här va sönder så satte jag i en annan installerade superdisc, ms dashboard, strtade om, allt funkade, sen valde jag lock harddrive, då fick jag fel 13, dashboard colud not be loaded. Gjorde om allt, format, install bla. bla, samma felmeddelande. Men nu funkar iallafall den andra, än så länge iallafall.
Last edited by Sin; 2004-06-15 at 11:04.
Bookmarks