Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: "No Data" efter installation av chip

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Red face "No Data" efter installation av chip

    Hej,

    Jag har precis installerat ett Ripper2-chip på min v5 PS2:a men det funkar inte riktigt.

    När jag startar PS2:an visas Sony-introt och sedan hamnar jag i Browser/SystemConfiguration-bilden. Väljer jag Browser där får jag upp en guld-skiva och det står "Playstation2-disc" uppe i övre högra hörnet men mitt på skärmen står "No Data". DVD-läsaren snurrar och söker. Jag har bara provat med original-DVD-spel.

    Innan jag lödde in chippet funkade allt ok.

    Jag vill minnas att lampan på Ripper-chippet inte lyser gult, det skall den kanske göra när allt funkar eller skall den lysa när det inte funkar. Det finns lite dåligt med info om detta.

    Kan man med ledning av det jag beskrivit peka fel-letandet åt nåt mer precist håll?

    Tacksam för lite hjälp.

    PS. Finns det inga bättre monteringsbilder än de Ripper-företaget gjort? De är alldeles för suddiga för att man skall känna sig säker på vilka ytmonterade komponenter som avses.

    Mvh
    Mats

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag fick hjälp av en tekniker och det visade sig att det var två ben på BIOS som blivit kortslutna nästan osynligt liksom bakom benen. Det syntes bara med förstoringsglas. Han fixade det och nu funkar allt perfekt!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tack för att du skrev om lösningen som svar till din egen fråga, det kan hjälpa andra besökare som söker efter liknande problem!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Ingen bild efter installation av chip
    By andylow in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 18:13
  2. DVD spelaren läser inte skivor efter DMS3 installation
    By smygarn in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 10:16
  3. Problem efter ni flashat mitt X2 lite chip
    By adolf in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 22:16
  4. Priset för DMS3 chip + Installation
    By jenlid in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-13, 12:36
  5. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •