Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vilka Cd GÄller Det..tycker Det E Mysko..lÄs!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Red face Vilka Cd GÄller Det..tycker Det E Mysko..lÄs!

    HEJ!

    Tycker det här är mysko..
    Jag har bränt nu olika skivor o det verkar som det funkar på vissa...

    CDSKIVOR SOM FUNKAR FÖR MIG MED NERO:
    FUIJU RW - VANLIGA SKIVA 700 MB
    TRAXDATA DVD - R

    DESSA SOM EJ FUNKAR
    MEMOREX -R DVD
    TRAXDATA DVD-RW

    VARFÖR ÄR DET SÅ?
    NU KAN JAG BARA BRÄNNA DE STORA SPEL PÅ TRAXDATA DVD -R

    VET NI VARFÖR?
    LINNEA

  2. #2
    Vissa läsare är ej kompatibla med olika skivor, jag har tur, jag kan nämligen köra i princip alla CD-r/rw och ett par DVD, jag har lärt mig att Memorex DVD-R funkar på ALLA läsare (detta har jag testat personligt på 3 st xbox, två 1.1 och en 1.0 så jag vete fan om det funkar för er)

    Och du, ta't lite lugnt med capsen va...
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    Har en 1.4 med Philips som tar Absolut varrenda skiva som finns, har provat med säkert 15 olika märken och den har tagit alla, både CD och DVD!
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

    * 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Det e ju mysko!

    Citat Original inlägg av Eggan
    Har en 1.4 med Philips som tar Absolut varrenda skiva som finns, har provat med säkert 15 olika märken och den har tagit alla, både CD och DVD!
    Mysko ju...
    Alla säger ju det går utan problem o säger jag bränt fel men jag har ju bränt alla på precis samma sak..

    En fråga, om t.ex spelet är bara på 300 mb kanske är det därför den inte klarar dvd skivor då utan vanlig skiva, o om det e över 700 mb är de konfiguerade för dvd skivor , etc? är det så eller spelar det ej roll, spel kan ej känna av det e dvd eller ej?

    Linnea

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bettyboop
    Mysko ju...
    Alla säger ju det går utan problem o säger jag bränt fel men jag har ju bränt alla på precis samma sak..

    En fråga, om t.ex spelet är bara på 300 mb kanske är det därför den inte klarar dvd skivor då utan vanlig skiva, o om det e över 700 mb är de konfiguerade för dvd skivor , etc? är det så eller spelar det ej roll, spel kan ej känna av det e dvd eller ej?

    Linnea
    Jag tror inte du brännt fel, jag har en annan xbox som är mycket svag för skivor överhuvudtaget! Också där en Philips, enda som skiljer dem åt är chippet!

    Inget spel är "speciellt" konstruerat för någon speciell media, vad jag vet iallafall, däremot så är ju DVD'n konstruerad på ett annat sätt!

    Jag skulle nog rekommendera dig till att prova dig fram för att få någon framgång överhuvudtaget, åk till någon affär och köp en dyr skiva och en billig, olika märken, Kända och okända!

    Kanske prova en bränd skiva i en kompis xbox. Fungerar den inte där kan du kanske överväga att läsa en guide i hur du bränner för att felsöka lite.
    Eller, det bästa du kan göra, är att gå till en kompis som har en xbox, fråga han vad han kör med för skivor, ta en sådan, åk hem och prova bränna, testa sedan i din xbox och se om den funkar, funkar den inte åk tillbaka till kompisen och prova den där, då får du ju garanterat reda på om du bränner fel eller har en jobbigt DVD bara!

    Ifall det är en jobbig DVD kanske du ska ta och införskaffa en ny DVD och koppla in!

    Kanske vart lite mycket så här på kvällen! Men jag hoppas du förstår, säg till annars
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

    * 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Liknande diskussioner

  1. Ni med laserproblem, läs detta!
    By fogmod in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-27, 23:11
  2. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 21:35
  3. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 18:36
  4. Är det RGB eller ?? Vad gäller ??
    By GRiFFiN in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2000-12-03, 03:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •