Jag skrev ett liknande inlägg tidigare men den hade lite felaktig information osv så jag bestämde mig för att starta en ny tråd
Jag försöker få streaming att fungera över nätverket i XBMC. i relax funkar allt men inte med win share/SMB.
Jag får up mappen jag delat ut till xboxen och ser alla filer i mappen, fast det tar ganska lång tid för xbmc att öppna mappen, först trodde jag att det var för många filer i mappen men samma sak med bara 1 fil.
Det är mest irreterande. Det stora problemet är att när jag sedan vill spela up en fil så bläddrar jag ner till den och trycker A på handkontrollen. Då fryser xboxen i 1-5 minuter och IGR funkar inte. Enda sättet e och fysiskt reboota eller vänta ut tiden. När det släpper funkar allt som vanligt igen och man kan bläddra runt inne i MC och IGR till Evox. Det är inget problem att spela up filer som ligger på xboxen.
Jag har läst en massa trådar och guider men får det inte att fungera. Som sagt, relax funkar i media player, men skulle vilja få SMB att funka i MC.
Ip till xbox 192.168.0.2 Static
Ip till PC 192.168.0.4 Static
Username/pass xbox:xbox inställt i datorn, full rättighet i shares/profiles i datorn.
Xenium.X24983.06Bios.120GWD.Evox3935Dash.
Utrag ur min XboxMediaCenter.xml. Hela finns här
<!-- my video shares !-->
<video>
<default></default>
<bookmark>
<name>E Drive</name>
<path>E:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>F drive</name>
<path>F:\</path>
</bookmark>