Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Stor risk?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    132
    Respekt
    22

    Stor risk?

    Nu är det så att jag åker ner till Grekland snart. Har lite frågor till er experter

    1.Tänkte ta med mig xbox med ca 120 spel på DVD´s hur säkert är det att ta med den i resväskan som man skickar in? dvs. kan man de kolla sådant och öppna väskan? Någon som har erfarenhet av att inportera/exportera backups/piratkopier på spel?

    Ps: Hoppas jag fick skriva detta

    Skall checka in väskan inte ha som handbag.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Jobbar på flygplats! Det är ingen fara att ta med dig Boxen vad gäller kopior på spel.. de röntgar visserligen alla väskor och har även rätt att öppna dem ifall de misstänker något. Men det är inte chippade boxar de letar efter kan jag lova dig .. Men jag skulle ända tänka om då väskorna hanteras rätt hårt nere i bagagesorteringen! Se till att ditt chip sitter fast ordentligt och att boxen är väl inpackad innan du släpper taget om den.

    Om jag vore dig skulle jag packa ner kontrollerna och ta Xboxen i handbagaget!

    Sen kan du välan ändå klara dig utan boxen en stund.. LR ??

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Äh när jag var i Thailand så tog dom alla piratkopior/spel/film jag köpt med orden olagligt

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du hade väl några titlar dom inte hade i sin samling...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    haha det var det jag sa åxå inte så smart nej dom tog alla har blivit hårdare på sånt trams i ASIEN nu el så var det bara bad luck (var ju bara 10)

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    132
    Respekt
    22
    okey,thx. Det gäller ca 150 spel på ca 120dvd´s nu känner jag mig säker .. aa,ska nog ta boxen som hanbage Så ni är helt säkra på att jag inte blir tagen??

    Jag åker ju inom EU det borde väll ha någon betydelse :P

    MVH NIKKO
    Last edited by Nikko; 2004-06-11 at 19:46.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    132
    Respekt
    22
    Någon som kan svara?

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Lägg Xboxen i handbagaget och skivorna i den incheckade väskan då den incheckade väskan i första steg skikt-röntgas i en automatisk röntgen för att hitta explosiva material.. dvs icke bemannad. Medans handbagaget alltid röntgas i en bemannad station (och 120 DVDs kan ju väcka uppmärksamhet).

    Sedan spelar det ingen roll om det är inom EU eller ej.. allt bagage kontrolleras!!

    Jag skulle ändå rekomendera sol och bad istället för XBox !! Ta en paus vetja.. blir lite abstinens i början men i slutet kommer du var stolt över dig själv att klara dig utan din box så pass länge..

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    132
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av whopper
    Lägg Xboxen i handbagaget och skivorna i den incheckade väskan då den incheckade väskan i första steg skikt-röntgas i en automatisk röntgen för att hitta explosiva material.. dvs icke bemannad. Medans handbagaget alltid röntgas i en bemannad station (och 120 DVDs kan ju väcka uppmärksamhet).

    Sedan spelar det ingen roll om det är inom EU eller ej.. allt bagage kontrolleras!!

    Jag skulle ändå rekomendera sol och bad istället för XBox !! Ta en paus vetja.. blir lite abstinens i början men i slutet kommer du var stolt över dig själv att klara dig utan din box så pass länge..
    Okey,jag ska checka in xboxen med alla spel och JA jag vet att xboxen kan gå sönder fast har packat den rejällt. Jag ska vara där i ett helt år så behöver xboxen. Men tror ni att jag klarar mig? SNABBA SVAR ÅKER PÅ PÅ SÖNDAG KVÄLL!

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    jag tror du klarar dig...
    men jag lovar inget

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •