Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 39

Diskussion: Matrix Infinity

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Matrix Infinity

    Matrix infinity har en helt egen avdelning i forumet, använd denna för supportfrågor:

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=97

    Installationsanvisningar finns här:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=14929
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Priser?

    En del affärer och nätförsäljning säljer t.ex. PS2or för 1495:- eller i närheten av det priset. Om man däremot kollar på psxcare och jämnför priset på en console + moddning för 3300:- så är ju inte det direkt samma pris som att köpa en lös och sedan lämna in den för moddning, utan skiljer sig med 700:- Jag funderar bara på om det är något jag har missat eller om det helt enkelt är att "Stora firman AB" pressar priserna på konsoller såpass mycket att det inte är lönt mödan att ha lägre priser för färdiga konsoller? (Håller med att bara kunna kliva in å köpa en färdigmoddad är ju värt sitt pris det med).

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beställer jag PS2 från distributör brukar dom kosta c:a 2000:- och inkludera något skitspel man inte blir av med. Har jag tid kan jag springa till siba etc och handla för c:a 1.500:- men med det antal PS2 vi säljer så är det inte alltid det går. Dom brukar bli rätt less efter några gånger också :-)

    Eftersom det är rätt vanligt att PS2 får laserproblem inom garantitiden och vi står för den garantin på den PS2 vi säljer så lägger jag på lite för att täcka reparations och returfraktkostnader också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    är det här lika bra som dms4 lite eller?

    hur kopplar man in den?
    Last edited by cruncherz; 2005-11-06 at 14:01.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Samma funktioner som DMS4.
    Samma lödningar vid installation.
    Något mindre känsligt för hur man drar kablarna faktiskt!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    och den kan köra brända spel utan problem?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej!



    Ny medlem då jag ville skaffa lite info om PS2 som grabben min har.

    Hittade ett chip ? Matrix Infinity 1.54 till ett väldigt bra pris SPAM REMOVED Har kompis som kan löda.

    Dock saknar jag monterings-/installationsanvisningar till:



    PS2 SCPH-70004 v.12 (Europeisk) modell


    Finner i forum http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=14929

    men inte inte aktuell v.12. Sökt o Googlat men inte funnit något som fungerar.



    Tänkte att ni kan hjälpa mig med lite anvisningar eller åtminstone en hint om rätt riktning.



    Mvh Patrik a.k.a Doc_HollidaY

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    VARNING!

    Billiga kina kloner av matrix infinity DÖR om du försöker uppgradera dom med officiell matrix infinity firmware. Håll dig till originalet. Vi säljer inte kloner, vi är rädda om våra kunder och våra kunders konsoller... vilket lönat sig i längden då vi varje dag får besök eller samtal från kunder som fått sina konsoller chippade för 3-6 år sedan som dom varit nöjda med och nu vill ha modernare prylar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    jag har den lilla varianten av ps2 och jag har funderingar på att chippa dén, o jag undrar om det går bra ett Matrix infinity chip i mitt ps2??
    Kan jag även spela brända spel med det?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går bra med matrix infinity för att göra det du frågar efter.

    Men är det modell scph-70004 rekommenderar jag att du gör dig av med den och köper en ny scph-75004 på t.ex. siba för 995:-, tidiga 70004 brukar dvdläsaren OFTA gå sönder på när man kör brända spel.

    Sitter garantisigillet på baksiden = stor risk för trasig dvd
    Sitter garantisigillet på undersidan = liten risk för trasig dvd
    SPCH-75004 = obefintlig risk för trasig dvd
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av plind1
    jag har den lilla varianten av ps2 och jag har funderingar på att chippa dén, o jag undrar om det går bra ett Matrix infinity chip i mitt ps2??
    Kan jag även spela brända spel med det?
    Kostnaden för chippet är ganska oväsentligt om du inte chippat några PS2r förut, och bara ska göra en PS2:a.
    Det tar ganska lång tid (uppemot 2 timmar ) att lära sig chippa dessa maskiner, till skillnad mot Xbox (som tar ca 10 minuter att chippa - 8 lödpunkter), här har du 20st , och på rätt små paddar dessutom.

    Ska du däremot chippa flera boxar kan det löna sig att köpa t.ex Xeno-PS eller H20 chippet som baseras (har exakt samma ) firmware som Matrix Inifity.
    Är man duktig och har kablaget färdigt tar det inte mer är 30 minuter att chippa en PStwo slim.

    LYCKA TILL!!!!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    det här chippet råkar inte funka på Pstwo Slimline?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    det här chippet råkar inte funka på Pstwo Slimline?

    Alla chip vi säljer fungerar på pstwo slimline inkl matrix infinity
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ang påståenden strax ovan:

    H20 har INTE regionsfri dvd och går INTE att uppdatera och går INTE att jämföra med matrix infinity

    Xeno-PS går INTE att uppdatera, i övrigt har det praktiskt taget samma funktioner som matrix infinity.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    fungerar även PS1 NTSC och brända PS1 spel med denna produkt ?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hej. jag är helt ny med det här med att chippa och sånt. jag undrar om Matrix Infinity tar inporterade spel från japan?

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av sebbzter Visa Inlägg
    hej. jag är helt ny med det här med att chippa och sånt. jag undrar om Matrix Infinity tar inporterade spel från japan?
    Ja.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Samma sak här.

    Jag är rätt färsk angående chipning, vilket också är anledningen till att jag kommer lämna monteringen i era säkra händer. MEN, innan jag skickar min enhet är det en sak jag fortfarande undrar över.

    Spelas DVD-filmer från andra regioner upp som svartvita på en chippad enhet utan hjälp från RGB/S-video sladd, eller gäller detta bara spelen?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chippet har en inställning så att man alltid kan få färg med spelen, men hur det blir med DVD beror nog på vilken tv och vilka kablar du använder.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Chippet har en inställning så att man alltid kan få färg med spelen, men hur det blir med DVD beror nog på vilken tv och vilka kablar du använder.
    Så med hjälp av RGB-kabel bör jag kunna få färg på i princip allting? Funderade nämligen på att ihop med att boka montering samtidigt beställa en RGB-kabel guncon+stereo (psx - ps2 - ps3) av er, men det som oroar mig är texten "dock rekommenderas S-videokabel för bästa bild med DVD eftersom den svenska Playstation 2 inte stödjer RGB vid DVD uppspelning!". Betyder detta att bilden fortfarande har risk att vara färglös, eller bara att den inte når maximal skärpa?

    Visst, jag skulle enkelt kunna gå förbi detta orosmoment genom att på en gång köpa en S-video + Composite video + Stereo <-> SCART adapter, men då jag verkligen är helt clueless gällande biten om min tv stödjer detta eller inte skulle det bara föda grubblerier på grubblerierna...

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Matrix Infinity chippet ser till att RGB fungerar även vid dvd-uppspelning, så vi rekommenderar alltid RGB-kabel till chippade PS2. Bättre bild och störst chans att få färg.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Matrix Infinity chippet ser till att RGB fungerar även vid dvd-uppspelning, så vi rekommenderar alltid RGB-kabel till chippade PS2. Bättre bild och störst chans att få färg.
    Toppen! Tack för snabbt svar, och räkna med att få in min enhet mycket snart. :]

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla datumen på firmwareuppdateringen och försök sedan räkna ut sannolikheten för vilken version det är på chippen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    löd beskrivningar..

    Tja!

    Hade tänkt köpa mig ett Matrix-chip. Frågan är nu, om jag kommer få med löd beskrivningar? och isådant fall hur utförliga? gärna om man kan få en titt på dem..
    Undrar också om jag bör köpa med elektronikkabel?

    Har även en liten fundering på om detta chip är ett av de "lätt" lödda chippen?
    Om nej, vilket/vilka är enklare, med liknande kapacitet?

    Mvh Martin

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du hittar ritningarna här i forumet

    Du får med elektronikkabel

    Alla ps2chip monteras ungefär likadant.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du hittar ritningarna här i forumet

    Du får med elektronikkabel

    Alla ps2chip monteras ungefär likadant.

    Men skulle vilja ha en nogrannare beskrivning på vad som ska skruvas upp i sjävla ps2:an, känsliga punkter m.m. Annars kan du gärna skriva här de olika stegen..

    Mvh Martin

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag skulle vilja efterlysa lite mer information om "PS2 MODBO"
    jättesugen på och köpa en men vill gärna ha lite mer info.
    Antar att den är Regionsfri, info om upgraderingsfunktion mm.

    Mvh // Petter

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Modbo fungerar bra, regionsfritt, ps1 spel fungerar osv men det går inte uppdatera. Å andra sidan är det nog inte så mycket behov av uppdatering. Matrix Infinity går ju rent tekniskt att uppdatera men det lär aldrig komma några fler uppdateringar. Den senaste uppdateringen har nog fyllt år ett antal gånger redan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Matrix Infinity
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 12:15
  2. Matrix Infinity anvisningar
    By Hansi in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-10, 18:23
  3. Matrix Infinity?
    By Monks in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 11:02
  4. Fixa felflashat TSOP med Matrix
    By MaCRo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-16, 00:25
  5. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 23:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •