Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Write Protected

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Write Protected

När jag försöker flasha min bios med Xbit chippet i får jag bara upp i evox internal flasher: !! Flash Not Writeable !!
    ...vad jag än väljer. *förvirrad*

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste flasha med usb-kabeln.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    jag har flashat chippet med usb kabeln och testat med X2_4977 (256k) X2 4981.06 (256k) EvoX V3.6_EjectFix - V1.1 (256k) och det funkar. Men det är när jag väljer www.psxcare.com i menyn och ska flasha bios på xboxen med evox interna flasher som jag får felmeddelandet.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det går bara att flasha via USB
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Alltså vi HAR flashat via usb...det var det första vi gjorde och det ligger en bios på chippet nu. Men vad vi har problem med nu är att när vi ska flasha bios i xboxen med superdisc efter att ha bootat upp xboxen med chippet i får vi felmeddelandet.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan inte flasha originalbios efter att ha bootat från ett LPC-baserat chip. Inte utan diverse hemliga knep iaf, och det är mycket enklare att köra ett "agent under fire" trick isåfall.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Alltså chippet måste sitta i hela tiden för att det ska funka. Och är det bara att formatera hd osv. och köra på som vanligt, med chippet i?

"agent under fire" ?

Liknande diskussioner

1. "bad write sector"
    By lasseliten in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 00:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner