Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Ändrade BIOSEN i mitt chippade xbox (ja jag vet att det var väldigt osmart)

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Ändrade BIOSEN i mitt chippade xbox (ja jag vet att det var väldigt osmart)

    Jag satt och kollade i menyerna i mitt xbox och lyckades då gå in och ändra på bios inställningarna så att nu kommer jag bara in på orginalet. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Har försökt att köra superdisc men den läser inte av den kan det bero på att det är en CD/RW skiva, vet inte heller om det räcker med att bara köra superdisc. Har även försökt att connecta via FlashFXP på alla möjliga sätt men får ingen kontakt. Det står hela tiden connection time out efter ett tag. Vill alltså veta hur jag får xboxen att fungera som den gjorde innan jag klumpade mig. Snälla hjälp mig fort börjar bli desperat.....
    Last edited by imperiet; 2004-06-11 at 23:24.

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    ditt bios har blivit korrupt. vad har du för chip?

    det är ganska osmart att fibbla med saker man inte vet vad dom gör eller hur dom fungerar ja

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Stockholm Sweden
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Skriv in mer information så blir det enklare att hjälpa dig, ie

    Version på box, vilket chip, vilket bios hade du när det funkade, vilket ändrade du till, vilken dashboard startade när det funkade förut, osv.

    Superdisken du försöker använda, har den funkat förut? Testa och följ guiden som finns på forumet för att bränna superdisk, och kolla vad du har för cd rom i xboxen om du kan.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av imperiet
    Jag satt och kollade i menyerna i mitt xbox och lyckades då gå in och ändra på bios inställningarna så att nu kommer jag bara in på orginalet. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Har försökt att köra superdisc men den läser inte av den kan det bero på att det är en CD/RW skiva, vet inte heller om det räcker med att bara köra superdisc. Har även försökt att connecta via FlashFXP på alla möjliga sätt men får ingen kontakt. Det står hela tiden connection time out efter ett tag. Vill alltså veta hur jag får xboxen att fungera som den gjorde innan jag klumpade mig. Snälla hjälp mig fort börjar bli desperat.....
    OM/NÄR du startar på ORGINALBIOS kan du INTE få igång SDen, för det krävs att du startar upp på antingen externt bios på chip el en Tsop flashad bios.

Liknande diskussioner

  1. Alladin Advance - jättetråd flyttad från "xbox produkter"
    By Hansi in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 105
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 20:27
  2. Ny Xbox eller X-B.I.T Chip ?
    By TwiZteD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 13:01
  3. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  4. PS2 spel på X-box? Kommer det att hända?
    By Cypress_Ice in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 12:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •