Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Är Chippet Flashat?!

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Är Chippet Flashat?!

Hansi, jag har en fråga. När man köper ett chip hos er, jag hade tänkt köpa X-Ecuter 2 Lite PLUS+ (lödfritt) version 2.3b Multi-X chip, är det flashat och klart då? Alltså är biosen flashad?
    För annars kan det bli rejäla problemas för mig som aldrig har chippat förr...

Tack i förväg

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är inte flashat, eller rättare sagt flashat med cromwell så att du kan bränna det bios du vill använda på en cd enligt instruktioner du hittar i forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Hmm, kan ni flasha när man beställer det? Så att jag bara behöver köra superdisc på den? Hörde att polarn hade köpe ett x-ecuter 2 och han hade fått det flashat, han behövda bara bränna ner superdisc på en skiva och sen köra den i boxen så var det klart.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Isåfall får du skicka det bios du vill ha inprogrammerat till oss på en diskett.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Hmm, aja. Men när jag sätter in chipet, kan man samtidigt installera en ny HDD, eller blir det alldeles för mkt om den ska installera ett chip och en HDD samtidigt?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Få chippet att fungera först och följ sedan guiden för hårddiskbyte så är det lättare att felsöka eventuella problem.

Liknande diskussioner

1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Vilket Dashboard startar när chippet är av?
    By Jisc in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 10:46
  3. Problem efter ni flashat mitt X2 lite chip
    By adolf in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 22:16
  4. Kan inte "stänga av" xecuter2.2 pro chippet
    By evilnils in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 14:45
  5. Flashat, blinkar mysko!! HJÄLP!
    By khamon in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 11:22

Bookmarks