Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: nåt jag missar!?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

nåt jag missar!?

nu har jag testar att bränna in ps2spel på både dvd-r skivor och vanliga cdskivor men får det inte att funka, ps2an säger bara att jag ska sätta i ett ps eller ps2spel då när jag testar fastän det e chippat!
    vad gör jag för fel!? jag har *.bin och *.cue-filer till ett spel (gta-vice city), 2 st av varje och har testat att bränna in båda på samma skiva och också bara de båda första filerna men inget funkar!! jag bränner långsamt och har testat mest med nero (väljer burn image) men inget funkar, vad e det jag missar!?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Steffolito
    nu har jag testar att bränna in ps2spel på både dvd-r skivor och vanliga cdskivor men får det inte att funka, ps2an säger bara att jag ska sätta i ett ps eller ps2spel då när jag testar fastän det e chippat!
    vad gör jag för fel!? jag har *.bin och *.cue-filer till ett spel (gta-vice city), 2 st av varje och har testat att bränna in båda på samma skiva och också bara de båda första filerna men inget funkar!! jag bränner långsamt och har testat mest med nero (väljer burn image) men inget funkar, vad e det jag missar!?
    Då du inte nämner om din ps2a är chippad eller inte måste man fråga om den är det?
    Ifall ja, vem chippade den? Kanske blev fel under chippningen så att den inte kan läsa brända skivor

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    jorå, det står ju i min text att det e chippat, o det funkar med kompisars brända spel...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Steffolito
    jorå, det står ju i min text att det e chippat, o det funkar med kompisars brända spel...
    Ah såg det knappt, fick läsa igenom det 3 ggr innan jag såg det sorry
    Om kompisars brända funkar kan det bero på vilket märke det är på skivorna kanske?
    Dom kanske har ett märke som din ps2a gillar mer?
    Om du bränner spel på skivor och testar på deras maskiner funkar det?
    Om du testar dina skivor i deras brännare funkar dom på din maskin?

Kanske är något skit i din windows-installation som gör att dina bränningar blir korrupta även om du bränner så sakta, eller så kan det handla om vilket media som används.

(finns det så många ps2-spel i bin/cue-format? jag trodde att dom rippades i .iso)

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Borås
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Lucifeer
    (finns det så många ps2-spel i bin/cue-format? jag trodde att dom rippades i .iso)
    Allt CD-baserat är Bin/Cue, standard inom scenen. DVDR brukar dock vara .iso.

mvh

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Brän med Alcohol 120%

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Widar
    Allt CD-baserat är Bin/Cue, standard inom scenen. DVDR brukar dock vara .iso.

mvh
    umm såg svaret lite sent, men håller inte med.
    Har fått ner 20-30rippar i rar-format och unrarade är alla .iso ... Till gamla psx kan man dock se mycket bin/cue

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lucifeer
    umm såg svaret lite sent, men håller inte med.
    Har fått ner 20-30rippar i rar-format och unrarade är alla .iso ... Till gamla psx kan man dock se mycket bin/cue
    Är det CD-rippar som är .ISO som du tagit hem eller är det DVD. Som Widar sa är det vanligast med .BIN & .CUE på CD-rippar.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Är det CD-rippar som är .ISO som du tagit hem eller är det DVD. Som Widar sa är det vanligast med .BIN & .CUE på CD-rippar.
    Både, finns dock inte så många cd-versioner på ps2-spel... Då dom oftast ligger på dvd. Vissa rippar är dock nerbantade till cd-format.

Sedan sa han att allt CD-baserat brukade vara bin/cue och DVD är även det ett cd-format fast med högre kapacitet. DVD-R betyder oftast rippade dvd-filmer och dom är nog alltid .iso
    Last edited by Lucifeer; 2004-06-25 at 18:25.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    DVD-R betyder inte att det är filmer, utan man ska veta att det är dvd format på det man söker, dessutom är filmer alltid i rar format, det är standard på scenen.
    http://www.omfg.se/whyrar/

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kabben
    DVD-R betyder inte att det är filmer, utan man ska veta att det är dvd format på det man söker, dessutom är filmer alltid i rar format, det är standard på scenen.
    http://www.omfg.se/whyrar/
    Sa inte att DVD-R alltid betydde filmer, i warez-samanhang så betyder det oftast DVD-R = rippade dvd-filmer i DVDR-format. Söker du på DC efter DVD-R får du i princip alltid upp filmer

Sedan är RAR endast standard för updelning av större filer, i övrigt ligger DVD-R och spel som .iso fast updelade som mindre .rar-arkiv för att förhindra större korrupta filer vid nerladdning
    Last edited by Lucifeer; 2004-08-03 at 13:08.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Ja klart att .ISO filerna är uppdelade i arkiv.
    Tyvärr är det många som slänger rar arkiven och behåller isofilen.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Brukar vara löst med att man blir utslängd från "bättre" hubbar om man delar ut filer större än 1gb, så man måste ha nerzippade iso-filer om dom är av större storlek. Fast att vissa delar upp småprogram på 4-5mb i 2-3 delar tycker jag bara är fånigt

Liknande diskussioner

1. Har jag lyckats göra rätt eller fel?
    By Labbas in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 08:15
  2. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39
  3. oki jag har satt i ny hårddisk, nåt är fel...
    By Henric in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-06, 09:57
  4. Hansi var är du? Jag behöver hjälp NU?
    By Schnaasfan in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-08-01, 10:34
  5. Hur bränner jag av ett PSX/PS2 spel (Jag vill inte andvända orginal)
    By PS2 ägare in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-03-19, 23:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner