Hej
Jag flashade min dotters ver1.0-box med verktyget "007_tsop_flash_kit_1_0_alpha6" och bios "4981.67_256k.bin".
Det har fungerat utan minsta problem i flera månader, men för några dagar sedan berättade hon att den inte fungerade. Jag testade den och den startar om 2 ggr med grön lampa, för att sen starta med grön/röd blinkande lampa. Jag har läst att det är som biosen är flashad med fel bios, men då borde den inte ha fungerat alls, och både min dotter och hennes pojkvän svär på att de inte har försökt att flasha om den själv. Han påstår förvisso att han somnade med kontrollen i handen, och att den var så här efter, hehehe, och det är nog den dummaste och mest genomskinliga ursäkt jag har hört.
Om jag har förstått det rätt, så är det bank 1 i biosen som flashas om felaktigt med en 256kb flash och att det är därför som den inte startar.
Jag har kopplat ihop punkt A18 & A19 med jord för att komma åt första banken i biosen, men den uppför sig på samma sätt ändå. Om/när DVD:n är inkopplad så händer ingenting, och jag har bytat ide-kabel men det hjälper inte.
Finns det nåt annat som kan vara fel i boxen som ger samma blinkande?
Kan de ha lyckats flasha bank 2 eller bank3 utan att flasha bank 1 i biosen, så att jag får koppla bort A18 eller A19 för att få igång den?
Bookmarks