Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Motstånd

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Motstånd

    För att spara på läsaren så ska man ju löda dit två motstånd..

    Men om man köper vanliga motstånd på 1,5 ohm så är de ganska klumpiga....

    När det finns färdiga plattor för ytmontering....

    Kan man inte köpa motsånd för ytmontering. jag var inne och kollade på elfa.se men jag är ju inte så kunnig vad det sådana siffror så någon med lite mer kunskap kanske kan tala om vilka man ska använda



    Ex
    http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/6996.htm

    Fast mindre motstånd


    Jag har hittat några på ett gamalt grafikkort som jag mäter upp till 1.5ohm kan man använda dessa??

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skippa motstånden, lyft upp ben#nånting på la-chippet från 12v och dra en kabel till 5v istället. Finns en sticky-tråd om det i forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jag fixade så att la chipet hadde 5v och fixade motstånden med ett dms3 chip.... vill inte starta ... svart bild och när man trycker på eject så blinkar den bara men inget händer... vad göra?
    Last edited by Solex; 2004-06-13 at 20:12.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skall inte använda båda fixarna samtidigt, bygla förbi motstånden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    har nu lött bort chipet och byglat förbi motstånden och nu startar maskinen men vägrar att mata ut cd släden...

    Måste man har chipat maskinen för att 5v fixet ska funka

    Tack för snabba svar.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vet faktiskt inte, det är väl bara att flytta kabeln till 12v och se vad som händer. Men kolla även flatkabeln till power/reset knapparna, du har bergis kört en skruv rakt genom den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vad för Motstånd ?
    By KB in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 12:40
  2. Byta motstånd
    By Fixxxer in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 19:13
  3. Motstånd
    By obmar in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-12-12, 14:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •