Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Någon som har testat "HDLoader"

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Någon som har testat "HDLoader"

    Hej

    Ja har funderat på att köpa HDLoader?
    Men innan det så behöver jag få information om den är bra eller inte?

  2. #2
    har läst att andra tycker att den funkar ok
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    är den ens släppt?
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Sunday 13th June:

    IMPORTANT NOTICE: Due to the confusion surrounding the shipment of HDLoader, we felt it would be a good idea to post this notice. Divineo UK received its HDLoader NTSC stock on Friday 11th of June and commenced shipping all pre-orders placed via Divineo US at this time. This means anybody that made a pre-order via Divineo US should receive their copy soon (we have had reports from people who have already received their copy).

    To quote the newsflash at Divineo UK: "The NTSC version (for American consoles only) of HDLoader is finally available. Preorders are being shipped now, due the volume of preorders, packages will be shipped until next Wednesday, but all preorders are of course treated first."

    Not much longer now, guys
    Så står det på deras hemsida.. Så det är på G nu

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lynx
    är den ens släppt?
    Jap, den finns pa *********.com

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Det är bara NTSC-versionen som finns.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag räknar med att få hem den efter helgen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Haft det ett tag nu, måste säga att det är ett stort lyft. Tar helt bort laddingstider i spel etc. Inte stött på något spel som inte fungerar än.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    någon som provat med en mindre hårdisk än 40gig? ska ju inte funka officiellt men jag har svårt att förstå varför det inte skulle gå.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har testat 10GB Xbox HD:n och det fungerar bra. Kan dock bara utnyttja 7GB efter formatering.

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Kolmården
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har testat med IBM 10GB och Fujitsu 20GB och båda fungerade utan problem med HDLoader och en ochippad PS2.
    | PlayStation 2 V5 | HDLoader | WD 120GB |

  12. #12
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lynx
    någon som provat med en mindre hårdisk än 40gig? ska ju inte funka officiellt men jag har svårt att förstå varför det inte skulle gå.
    http://ps2drives.x-pec.com
    Lista över testade hårddiskar, finns dom som även fått 4.3gigare att funka med ps2 + hdloader

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    21
    Måste ännu en gång påpeka att hdloader är helt underbart,
    har varit jätte skönt att slippa massa laddtider som jag märkt av när jag kört från skiva. sen kan man juh spela massa spel utan att chippa =)

    Har testat att lägga in dvd rips, dvd iso, hksilver, orginal dvd och cdr och allt har funkat perfekt, blev lite missnöjd när jag skulle lägga in snes station bara, hadde bränt ut det på skiva och instalerade det via en chippad maskin, men när jag stoppa i disken i min maskin funkar det inte, den hittar inte spelen jag hadde med på skivan när jag instalerade..

    Spel som jag testat med hdloader och som funkar:

    007 Everything or nothing
    Barbarian
    Beyond good and evil
    Bust a move
    Crach Bandicoot
    Crazy Taxi, (funka inte att lägga in orginal cd av nån anledning, kopiera in det på datorn och brände ut det och instalera via chippad maskin, då funka det =/)

    Disney Golf
    Final Fantasy X
    Forbidden Siren
    Ghost Wibration
    Gran Turismo 3 A Spec
    GTA Vice City
    Kingdom of hearts
    Lake masters EX
    NFS Hot pursuit 2
    NFS underground
    Next generation tennis
    Resedent evil code n.. veronica
    Robin Hood defender og the crown
    Slam tennis
    The sims bustin out
    Tony Hawk pro skater 4

    PS nån som testat och vet om det funkar att slänga in reality player eller liknande på hd'n och spela divx, svcd osv?

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    kollade på hd loaders hemsida. det finns tyvärr ganska mpnga titlar som inte funkar.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Vissa titlar står med där fast de funkar för mig iaf.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  16. #16
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lynx
    kollade på hd loaders hemsida. det finns tyvärr ganska mpnga titlar som inte funkar.
    Hmm har för mig att dom var jättestolta och hade en procentuell andel av hur många spel dom skulle klara av vilket låg över 90%, så det var bara dom som lurades?

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Av de 45st spelen jag har så är det endast 4st som inte med HD loader så det är ju inte så farligt. Av alla PS2 spel som finns ute så är det nog inte så många som inte funkar. De som står på sidan är ju de som INTE funkar enl. dem eller behöver enabla något mode, de skriver ju inte ut ALLA spel som funkar.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Malmö
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Skumt, både Downhill Domination och Singstar står med på den där listan som "Not Working", och båda fungerar problemfritt för mig...

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just dom två spelen har jag använt för att testa HD Loader med under helgen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Jag fick min hdloader för en vecka sedan och den fungerar helt perfekt...nackdelen var bara att dom jag beställde den ifrån glömmde att skicka med en hårddisk, så jag fick ta den jag hade i datorn men men....dom skulle skicka den sa dom ialfl...
    Men till er som inte har en hdloader borde skaffa en...man sparar ju på lasern och är smidigt

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    23

    Singstar

    Citat Original inlägg av Mooshie
    Skumt, både Downhill Domination och Singstar står med på den där listan som "Not Working", och båda fungerar problemfritt för mig...
    Får inte igång Singstar (vit skärm efter loading)

    Vilken mode använde du? eller finns det ett trick?

    /Z

Liknande diskussioner

  1. Någon som har reservdel?
    By xboxnisse in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-20, 11:13
  2. Någon som testat freeloader?
    By SilverSnake in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 10:31
  3. HJÄLP ! Någon som vet hur man kopplar XBOX till PC
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-07-22, 23:33
  4. Mulit-x CD...? Någon som har testat..
    By JompZ in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-03-08, 18:53
  5. HJÄLP HANSI ELLER NÅGON PÅ PSXCARE
    By Erik in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-21, 21:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •