Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: PS Bootar inte / hakar sig

PS Bootar inte / hakar sig

Tror jag har postat mitt problem förut, men fick inget tillfredsställande svar
    Nu är det så att jag chippade min ps hos er för ett bra tag sen, en 9002 har jag. Jag fick damp och spelade typ 12 timmar i sträck på den, sen började den under en period av tid att haka sig oftare och oftare tills den till slut itne ville bota överhuvudtaget, bara svart skärm när man startar. Rengöra läsaren funkar litegrann, men den hakar sig ändå. Har inte rört den på ett halvår nu, leker med min xbox istället Men jag provade igen och då boota den direkt och verkade funka, ett tag, sen började hakningarna igen och efter 2 dagar var den tillbaka i samma stadium.... Hjälp nån? Jag modda den faktiskt hos er så jag tycker att jag borde få support även om det var ett bra tag sen.

EDIT: gav den till min kompis också i förhoppning om att han kunde hjälpa mig, han sa att han tog bort chippet, men ps'et bootade itne då så han satte tillbaka chippet igen (lödde) och det hjälpte alltså inte DS.
    Last edited by Cerber0s; 2004-06-13 at 19:58.
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Köp en PS ONE om du hittar någon billig som ligger kvar och skräpar i någon stormarknad, sätt lasern från den i din chippade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

omg kan man göra det? Snackade med min kompis och han sa att det inte går för att en kabel är för kort el nåt?! Och kan man göra det själv/hur mycket tar ni
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har förlängningskablar på lager om den orange kabeln är för kort.
    Jag får inte tag på PS ONE längre, men om du själv hittar lasern kan jag montera för 350:-. Men då är det ju lika bra du låter oss chippa PS ONE för 500:- istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Grejen e den att jag inte har nån strömkabel till min PSone och så vet jag fan hur mycket PSonet har blivit använt, det är rätt slitet och min PSX är knappt använd (förutom att lasern är död)
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag kan skicka en PS ONE strömadapter för 385:- inkl pf-avgift :-)

Jag tror nog det vore bättre att byta laser på den nuvarande Vi får se hur det blir...
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Liknande diskussioner

1. Bränning av ISO, bootar inte?
    By madwien in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-28, 15:43
  2. Varför bootar inte boxen?
    By abaqus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 12:21
  3. Skivan bootar inte!
    By Prezident in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 23:40
  4. Lura inte folk! Skriv som det är!
    By Boz in forum Dreamcast produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-01-23, 23:37
  5. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 22:10

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner