Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hoppig Bild

  1. #1
    PSmickeX Guest

    Red face Hoppig Bild

    VARFÖR "hoppar" bilden i upstarten och i NTSC spel men inte i pal på min moddade psOne??? Buhuu kan ju inte lira klart chronotrigger när han hoppar som en jojo.. va har hänt? SKa ja köpa messiah till min ps2? ere värt det ? hoppar bilden i NTSC spel där som i psONe?

    ------------------

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ja, din TV klarar inte 60Hz. Du måste byta TV för att kunna spela importerade spel på PS1, PS2 osv.

    Att din PS ONE hoppar vid uppstarten beror på att modifikationen försätter PS ONE i NTSC-läge vid uppstart för att komma förbi ett skydd som annars gör det omöjligt att starta importspel utan boot-cd.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Yaroze Guest

    Post

    Men det finns väl en skiva man kan bränna så att man kan välja om man vill köra i 50/60hz och sen byta skiva och spela???

    finns här:
    http://home.no.net/ricknet/downloadz/import14.zip

  4. #4
    PSmickeX Guest

    Talking

    Okok Tackar för svaren ska testa bränna skivan men TVn e ju ny 32" SHARP WIDESCREEN MAN TYCKER ATT DEN SKA KLARA 60HZ oops caps lock.. men de e den 25e: imoorn då ska ja köpa en ps2:a sen ska ja modda den lr psxcare ska modda den men ja måste lira lite förs .. vilka spel ska man köpa?

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    134
    Respekt
    23

    Post

    silent hill 2, jak and daxter, onimusha 1/2, ffx, metal gear solid 2, ico, rez, gta3, ssx, grandia 2/extreme... ett litet urval ur min privata samling som alla måste ha spelat..

    ------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

  6. #6
    PSmickeX Guest

    Post

    ujujuj lireade silent hill 2 nu e man ju asrädd för att gå ut ... kanon lir tack för tipset

Liknande diskussioner

  1. Ingen bild med advance scart
    By Kaiser in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-20, 19:34
  2. ingen bild, hjälp hansi!
    By st1x in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 12:54
  3. Ingen bild! hjälp!
    By A proud Xbox 0wner in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 17:48
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  5. Svart/vit bild på DVD?
    By Yeppe in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-03-03, 19:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •