Hej,
Bootar xboxen på en SuperDisc skiva ? Kan man därifrån tex ge boxen ett ip och sedan surfa in till den och uppdatera biosen till mitt smart xx.
tack
Hej,
Bootar xboxen på en SuperDisc skiva ? Kan man därifrån tex ge boxen ett ip och sedan surfa in till den och uppdatera biosen till mitt smart xx.
tack
Endmaker
SmartXX Seagate 160GB
Xbox 1.6
När du har satt i ditt chip så kan du starta XBoxen, du kommer då till chipets meny och kan där ställa en IP på chipet. Sedan är det bara att surfa in på den IP adressen från en dator och flasha in ett BIOS.Original inlägg av Endmaker
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
Startade boxen, men ett felmeddelande om att boxen behövde service dök upp.
Är det något med Eject knappen eller?
Endmaker
SmartXX Seagate 160GB
Xbox 1.6
Hur startar du boxen (med Ej eller vanliga power knappen)?
Startar du med vanliga powerknappen och får upp detta felmeddelande bör du kolla dina lödningar i första hand. Skriv gärna vad för felkod du får upp i bilden också.
Använd inte Eject knappen till att börja med när du startar boxen.
Man behöver igentligen inte löda EJ sladden alls för funktionen för att stänga av chipet finns i SmartXX boot meny.
Ver 1.4 <> SmartXX v2
IR-Mod<>XBMC
Hej
Om jag inte minns fel så var där bara en tråd att löda, den till D0. Felmeddelandet är 16
Endmaker
SmartXX Seagate 160GB
Xbox 1.6
Stämmer, det är bara en kabel, tidigare föreslogs två men den ena var onödig.
Sökte på felkod 16 här på forumet och fick föjande info:
16 dashboard Other files to do with dashboard / dashboard settings (specific dashboard error).
Kommer du till SmartXX menyn när du startar din XBox?
Kolla isåfall under settings menyn, där finns inställningar för IP till chipet.
Om du inte får upp SmartXX menyn så är det förmodligen något fel på lödningar, switch inställningar eller chipet.
Ver 1.4 <> SmartXX v2
IR-Mod<>XBMC
Hej,
Tyvärr kommer jag ej till smart xx menyn alls. Skall kolla lödningen till D0 i kväll. Det är väl den enda som behövs, förutom Ej. Men den är frivillig!
Endmaker
SmartXX Seagate 160GB
Xbox 1.6
Bookmarks