Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Chippet jävlas

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Chippet jävlas

    Hej, nu har jag haft DMS3 i virka 4:a månader och det har fungerat perfekt, men nu idag bara sådär(Funkade ÄVEN efter installering av 2.2 bios eller vad det kallas) började den jävlas, jag har en PS2 V5 och ni modifierade konsollen åt mig.

    Iaf, problemet är att när chippet är på så vägrar den för mig läsa spel som INTE(Och jag menar INTE) är brända utan då gör den konstiga ljud, men brända spel fungerar perfekt, också när jag stänger av chippet så kan den läsa vanliga spel helt ok, men detta är ju jobbigt eftersom jag då inte kan spela mina import spel osv.

    Någon som vet vad problemet kan vara eller kan jag lämna in den hos er så ni kan kolla ifall det blivit nått fel med chippet osv?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det måste vara ett problem som har med monteringen av chippet att göra, någon kabel som kommit loss eller flyttat på sig så att det blir störningar. Bara å komma in å få fixat på garantin.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Zakat
    Hej, nu har jag haft DMS3 i virka 4:a månader och det har fungerat perfekt, men nu idag bara sådär(Funkade ÄVEN efter installering av 2.2 bios eller vad det kallas) började den jävlas, jag har en PS2 V5 och ni modifierade konsollen åt mig.

    Iaf, problemet är att när chippet är på så vägrar den för mig läsa spel som INTE(Och jag menar INTE) är brända utan då gör den konstiga ljud, men brända spel fungerar perfekt, också när jag stänger av chippet så kan den läsa vanliga spel helt ok, men detta är ju jobbigt eftersom jag då inte kan spela mina import spel osv.

    Någon som vet vad problemet kan vara eller kan jag lämna in den hos er så ni kan kolla ifall det blivit nått fel med chippet osv?
    Det är inget fel på ditt DMS chipp. Det är bara det att den biosen som du har fungerar så. Du kan stara vanliga obrända spel även om chippet är aktivt. Du håller helt enkelt bara in X- eller O knappen tills det blå ljuset syns på tven då din ps2:a starta. Om du nu släpper knappen kommer du att märka att spelet startar. Det stämmer som du säger att det bara är så med "originalspel". Om du går in på DMS3 forum så hittar du mer info, om detta inte räkte.
    Vill du att detta problemet ska bli löst utan att behöva hålla in någon knapp så kan du uppdatera din bios till 2.3 Flaschen. Men observera att den bara är en BETA, och inte så stabil än. Men den fullständiga versionen kommer innom kort.

    P.S Du kommer kanske även att märka att vissa spel låser sig. Detta beror också på flaschen. T.ex Jak2. Men detta är fixat i 2.3:an

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Vilket Dashboard startar när chippet är av?
    By Jisc in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 10:46
  3. Kan inte "stänga av" xecuter2.2 pro chippet
    By evilnils in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 14:45
  4. Kan inte få xboxen att starta med chippet avstängt
    By nathorst in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 10:40
  5. är inte chippet flachat?
    By gssthm@hotmail.com in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 19:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •