Alldeles nyss så skulle jag byta nätverkskort, har 3st i pc:n jag använder, ett är kopplat till adsl-modemet(10mbit), ett är kopplat till en annan pc(100mbit), och ett till xboxen(10mbit).Så då tänkte jag byta, så jag bytte bara kablarna på huvudpc:n så att säga, så xboxen numera använder de på 100 å den andra pc:n de som va på 10 men då strulade de till sig som fan, vad exakt är de man ska göra när man gör så? Vilka inställningar ska jag byta på? Korten är kopplade i en nätverksbrygga så jag ska kunna gå ut på nätet samtidigt överallt utan att ha en switch eller router, och nej, jag planerar inte att köpa varken router eller switch i nuläget. Kan oxå tillägga att den andra pc:n funkar när jag bytt kablar, de går att komma in i den via den här datorn, och det går att gå ut på nätet. Men det funkar inte på xboxen att varken gå ut på nätet eller att ansluta till den via ftp. Vad är det som är fel?
Edit: Kan oxå tillägga att när jag bytte plats på kablarna så tar de ca 20s extra för xboxen att strata när jag bootar om den.
Mvh
/Sin
Bookmarks