Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Vad i hela H*******

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Red face Vad i hela H*******

Vet inte riktigt vars jag skulle lägga in denna tråd, men vi provar här.
    I julas chippade jag min xbox med xenium chippet och det har bara fungerat utmärkt tills för två veckor sedan. Bilden på teven blev svart/vit och flimmrig, jag bar ner xboxen till teven där och då fungerade den utan problem med felfri blid. Köpte sen en RGB kabel full av förhoppningar om att den skulle göra susen, men ack och ve. Förvisso gjorde den så att jag har färg igen men bilden är fortfarande uppdelad som i 3 delar och studsar upp och ner... Verkar detta konstigt? Bara början... I menyn på DVD spelaren(separat dvd-spelare) så hoppar också bilden upp och ner men sedan när jag startar en film så fungerar den hur bra som helst. Startar jag ett xbox spel i xboxen så är bilden fortfarande studdsande. Brukar ha xboxen hos min bror ibland och samtidigt som min teve slutade fungera i samband med xboxen blev hans bild också svart/vit, men hans studdsar inte upp och ner utan den fortsätter bara att vara svart/vit. Vad i hela friden kan det vara för fel???? Det måste väl vara något fel på scarten, eller? Fast då är det ju konstigt att min "robban" boxer funkar kladerfritt...I samma uttag.
    För övrigt är teven en JVC, ngt äldre modell.
    Xboxen är inte uppdaterad men det nyaste biosen osv, men det kan väl inte spela någon roll eftersom den funkar på teven nere och har fungerat på min teve med..
    Tacksam om någon kunde försäka hjälpa en hjälplös..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ställ om boxen till PAL läge igen med enigmah videomode switchdisc i APPS menyn.

Läs här om ntsc osv:

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=3468
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Det var det första jag gjorde men icke hjälpte det...

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Kolla med någon annan scart-maskin... kanske scart uttaget på TV'n fuckat upp.
    har du fler uttag pröva de andra (helst det första) Tänk på att hela scart enheten kanske pajat, så att bara byta uttag behöver inte funka...

Liknande diskussioner

1. Kan föra över filer men inte hela mappar, vad göra?
    By Sunde in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-06-16, 11:40
  2. Vad är vad?
    By Qadmin in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 09:19
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 14:19
  4. Vad är vad?
    By halming in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-22, 01:44
  5. Psone bootar om hela tiden
    By sebbe81 in forum Playstation produktsupport - övrigt