Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Radio-knapp

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21

Radio-knapp

Kan man få en knapp i rotmenyn som heter Radio och därifrån komma åt radio kanlaer som lägger i t.ex F:\Radio?
    Om man kan de kan nån då skriva utförligt vart i XboxMediaCenter.xml man ska ändra/lägga till och om man eventuellt ska göra något annat.
    För övrigt så kommer jag åt internet genom xboxen, imdb allmusic vädret o.s.v.

Vill bara ha en knapp i roten som heter Radio helt enkelt och har inte fått de att funka.

Sen när de gäller vädret, är de bara från weather.com som man kan få väderinformation ifrån? Skulle vilja ha vädret för Jönköping nämligen.

Mvh

/Sin

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Respekt
    22
    Finns inte Jönköping med där då?

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    1. Nej det kan du inte. Och för övrigt så ligger alla knappar & sånt inte i xboxmediacenter.xnl utan i dom olika .xml filerna i skinmappen...
    Jag har tex lagt till en knapp för Tvguiden & en för att kolla mail. Eftersom jag vill ha do i huvudmenyn har jag ändrat i home.xml... http://www.nofuzz.com/ktd/tv.jpg

2. Jönköping är inte med. Kolla om det finns nån stad som är närar... http://www.weather.com/common/drilld...ared&itemCd=SW

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Jag kan alltså inte ha en knapp som heter Radio som jag kan komma åt mina radiokanalrer genom eller vad menar du?

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Nix. Inte i huvudmenyn iaf...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Ok men du kan ju ha knapp för tv-guide å mail, varför kan man inte ha för radio då?

Men i musik kan man ha en knapp eller? Och i så fall hur skriver man då?
    Jag försökte de, men då fick jag upp ett felmeddelande när jag stratade om xboxen.
    Kan du skriva utförligt hur man ska göra om vi utgår ifrån att mina radio-filer ligger i F:\Radio och jag vill ha en Mapp under Min Musik.

Mvh

/Sin

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    För att dom går till python script...

Du kan iof göra ett python script som går till dina radiokanaler och då kan du ha en knapp på huvudmenyn som startar det scriptet...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Jag vet inget om hur man gör ett sånt.
    Hur var de du gjorde för att få radiokanalerna att hoppa igån snabbare, tar ju fan 30s annars innan dom startar.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Du måste kompilera XBMC själv för att kunna det...

Om du gör det öppnar du xbmc\xbmc\cores\mplayer.cpp och ändrar return 1024; på rad 54 till return 512;

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Ok då får jag tetsa de!

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Jag har ingen sån mapp, jag har bara F:\Apps\XBMC men sen finns de ingen mapp som heter xbmc under xbmc, hittar inte den filen alls.
    Jag kör me 06-06 releasen.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Ha ha ha!!!

Jag sa ju att du måste kunna kompilera XBMC själv... Den filen ligger i källkoden på datorn.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av ktd
    Du måste kompilera XBMC själv för att kunna det...

Om du gör det öppnar du xbmc\xbmc\cores\mplayer.cpp och ändrar return 1024; på rad 54 till return 512;
    Du sa ju att jag skulle kompilera den filen, och jag hittar inte den, du sa aldrig att jag skulle skapa mappar å filer.
    Men kan du vara snäll å tala om i så fall vad för mappar jag ska skapa och var den filen finns som ja ska kompilera och lägga där.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Sin du får tanka hem källkoden och kompilera den XBMC själv. Och vet du inte vad det innebär så lovar jag dig att det inte ens är nån idé att försöka. Utan att vara spydig, men man ska ha lite vana för att koda för att hålla på med det.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Förutom källkoden till XBMC behöver du MS Visual .NET & MS Xbox XDK...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Ok ja då är de nog ingen idé att jag försöker.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ktd
    1. Nej det kan du inte. Och för övrigt så ligger alla knappar & sånt inte i xboxmediacenter.xnl utan i dom olika .xml filerna i skinmappen...
    Jag har tex lagt till en knapp för Tvguiden & en för att kolla mail. Eftersom jag vill ha do i huvudmenyn har jag ändrat i home.xml... http://www.nofuzz.com/ktd/tv.jpg
    Hur fixar man den knappen KTD???

Kan du förklara för en som inte är så inne i XBOX'en? (är programmerare så kanske inte så himla simpelt men bara )

TACK på förhand
    /Martin

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Nu är det ju bättre att du lägger såna saker i submenyn istället. I dialogsubmenu.xml står allt förklarat hur du ska göra...
    Vill du ändå ha den i menyn får du titta i home.xml. Titta hur dom andra knapparna är gjorda så ser du enkelt hur du ska göra...

Liknande diskussioner

1. fixa radio kanaler
    By gothh in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-09-24, 12:26
  2. radio i Xbox
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 00:52
  3. Knapp för DvDn fungerar inte
    By J15 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 14:16
  4. Program för att lyssna på radio.
    By Silver2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 00:23
  5. DVD kittet - vafan dom har ju glömt en viktig knapp!
    By blabar in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 21:51

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner