Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Jäkligt dåligt PSXCARE!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Thumbs down Jäkligt dåligt PSXCARE!

    beställde hem en ps2 med neo 2.2. Fick hem den häromdan, gissa om jag var glad. Brände ut shaun plamers snowboarding. Swappar spelet med dvd-region-x händer inte ett skit. Det låter som om cd-läsaren vill käka upp skivan sen blir det bara en svart skärm. Ok kanske vart fel på bränningen tänkte jag. Så jag tar och bränner ut Gta 3, händer exakt samma sak där. sen efter det bränner jag ut SSX, samma sak där. Det verkar som om den vill ladda för att skärmen börjar röra sig men sen lägger cdn bara av och det är svart. Men efter det så bränner jag ut John madden football, och det går igång, och jag blir skitglad. sen bränner jag ut Xtreme G racing, funkar klockrent det med. Det jag har kommit fram till nu efter att jag har bränt ut lite spel är att min ps2a vägrar att ladda spel som är större en 650 meg, för alla spel som inte är större en 650 meg funkar skitbra. så fort spelen drar iväg uppåt 700 så skiter det sig. Så här ska det ju inte vara specielt inte när spelen funkar hemma hos brorsan. Allså måste det vara fel på min ps2a. Har läst att vissa ps2or inte gillar 80 min skvivor. men jag trodde ni kollade upp allting innan ni skickade iväg maskinen. Jag menar om ni nu kollar maskinen innan ni skickar iväg den och det skulle vara så att lasern behöver sjusteras så att den tycker om 80 min skivor så ska ni väll göra det. Kopiorna är det ju inget fel på eftersom dom funkar hur bra som helst hemma hos brorsan, och han har också neo 2.2 samt dvd-region-x till boot cd. Jag har provat både EA swapp och vanlig. Vafaan ska jag göra??

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om du har problem med en vara du köpt av oss är det kanske bättre om du kontaktar oss via email eller ringer och pratar med en tekniker så att vi kan se om vi kan lösa problemet åt dig...

    Ett tips är att prova att bränna på annat cd-r märke, variera hastigheten, prova en annan brännare.

    Alla PS2 är olika bra på att läsa olika CD-R. 80-minuters skivor är ingen riktig standard, och det finns ingen som garanterar att dessa skall fungera i alla cd-läsare.

    Eventuellt går de att justera din PS2 så att den läser de skivor du har problem med, men det är alltid bättre att försöka hitta fungerande skivor än att gå in och skruva på lasern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Jaha ja! Jag har provat 3 olika märken. Fujifilm, Kodak, Philips. All 3 märkena är 80 min och fungerar som sakt med spel som är under 700 mbit stora. Så nått konstig blir det ju när jag bränner spel som är större. Idag ska jag köpa Verbatim som ni rekomenderar och se ifall de fungerar bättre. Jag har provat alla hastigheter på min brännare.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Har du provat att byta action replay / dvd-region-x med din kompis?

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Ludvika
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Jag har exakt samma problem som du, med spel som är över 650M. Det fungerar inte.
    Jag har ett PS2 med Neo 2.2 som jag har beställt av PSX-Care. Följer med intresse eran debatt. Örjan

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Inlägg
    141
    Respekt
    23

    Post

    om man har messiah kan det förekomma samma problem då med spel som är över 650 mb stort
    måste man kalibrera om lasern då med eller? ??
    men ps1 kan ju läsa dom hur bra som helst!!!
    fattar inte det den är ju äldre än ps2

    ------------------
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question


    Kan ingen på psxcare köra några snabba tester för att verifiera om det är problem med neo 2.2 och spel som är över 650MB? Vi verkar ju vara några stycken med samma problem. Om så är fallet borde det väl snabbt komma upp på hemsidan så ni slipper fler missnöjda kunder...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det borde väl finnas ett hundratal besökare på forumet som har NEO 2.2 och kan prova också. Eller ge mig lite exempel på spel som kräver 80 minuters skiva som jag kan prova att göra backup på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Inlägg
    141
    Respekt
    23

    Post

    gta3 shaun palmers pro snowboarding spy hunter dark summit


    ------------------
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    GTA3 och Spy Hunter är på DVD, så jag har lite svårt att göra backup till CD av dessa. Övriga vet jag inte vad dom ligger på.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Inlägg
    141
    Respekt
    23

    Post

    har du icq så kan vi snacka om det om du har en relativt snabb uppkoppling om du har
    orginalen på dvd asså =P =)=)=)

    ------------------
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Inlägg
    141
    Respekt
    23

    Post

    annars så kan du ta hem en rip fråm megagames det står exact hur man gör
    du kan skicka icqn till antn_w@hotmail.com
    ------------------
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE

    [This message has been edited by L33tCrEw (edited 12 February 2002).]
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Inlägg
    141
    Respekt
    23

    Post

    dark summit 687 meg
    jak and daxter 704 meg massa skit som inte kommer med på cdn
    shaun palmers pro snow 814 meg =samma


    ------------------
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    "BOZ" kanske skulle ta och beskriva lite närmare hur han gjort sina backuper. Dessa spel går ju uppenbarligen inte att kopiera direkt till CD-R då de är DVD-baserade.

    Isåfall måste dom rippas etc, och det är någonting vi inte ger någon support på, men om någon förser oss med en CD-R som fungerar på vissa PS2 och inte andra så testar vi gärna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Inlägg
    141
    Respekt
    23

    Post

    spy hunter har jag fått sv en kompis ja!! båda han och jag äger orginalen för er som undrar
    det funkar du kan ju fåt av mig om du vill testa

    ------------------
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Angry

    Hansi! Gta 3 har har jag fått ut av en kompis som laddat hem det åt mig och bränt ut det. Som du kanske vet så går det att ladda hem rippar på dvd-spel. Det funkar också utmärkt hemma hos brorsan. Samma sak med Shaun Palmers snowboarding. Också Dvd-ripp, funkar klockrent hemma hos brorsan. Vi använder oss av samma grejer. Som sakt alla spel som kräver 80 min cd-r skivor fungerar inte, men de spel som bara kräver 74 min skivor fungerar klockrent, jag bränner dock även dessa på 80 min. Så cd-r skvivorna kan det ju inte vara fel på eftersom 74 min spel fungerar på dem. Har provat verbatim nu också och det är samma sak där. Läste på ett annat inlägg där du (HANSI) skriver att ní alltid provar era maskiner innan ni skickar dem. Uppenbarligen så har ni missat att prova spel som kräver 80 min skivor på min ps2a, för ni kan ju inte påstå att den fungerade med era backups (eller?).

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Eftersom vi inte håller på med dvd-rips så har vi endast 1:1 kopior av cd-baserade spel på cd-skivor och 1:2 kopior av dvd-baserade spel på dvd-r.

    Du får gärna skicka in ett par av dina skivor till oss så kan vi testa på ett par olika PS2 och försöka se vad det beror på om det inte fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2001
    Inlägg
    184
    Respekt
    24

    Post

    Grabbar , bootar ni med rätt skiver? Som ni vet så måste boot skivan vara större än vad innehållet på cd skivan är.

    ------------------
    Redcheat

    "PsX & Ps2 Will always Rock"
    Redcheat

    "PsX & Ps2 Will always Rock"

  19. #19
    M&M Guest

    Post

    Jag har origa, samma här kan inte starta spel som är över 650 mb . Alla andra spel funkar...

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Ludvika
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Brännde om 007 Agent under fire och GTA 3 på Verbatim CD-R. med Clone-CD i 1X hastighet.
    Det fungerade bra. TESTA FLERA GÅNGER MED ERA SPEL. Ibland blir det svart bild bara, nästa gång funkar det, för mig iallafall. Jag har NEO 2.2. Örjan

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Malmö, Skåne, Sverige
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Redcheat:
    Grabbar , bootar ni med rätt skiver? Som ni vet så måste boot skivan vara större än vad innehållet på cd skivan är.

    </font>
    Vilken boot skiva ska man använda då?
    Du som tycks veta

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    268
    Respekt
    24

    Post

    Jag har en V5r maskin me origa.
    brände ut ett spel (GP2) på 700Mb i dag funkade perfekt
    Som boot DVDregion X..


    [This message has been edited by JompZ (edited 16 February 2002).]
    .:JompZ:.

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Södertälje
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post

    Går det att bota med DVD region X på V5r?
    Final Fantasy, will never be the Final Fantasy!

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    268
    Respekt
    24

    Post

    Japp jag har den

    stoppa i skivan..STÄNG AV MASKINEN.. SÄTT PÅ MASKINEN..välj region..tryck x..byt skiva..tryck på eject..=))) funkar
    .:JompZ:.

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Post

    Har faktiskt samma problem med neo4 när det gäller detta.
    Jag har beställt en DVD brännare dock så jag ska kunna göra backups av mina DVD importer snart utan att testa rippar på dom. Men jag testade detta med 650 meg size limit och det är samma för mig. Är det över 650 meg på *sätt in vilken skivtyp du vill* så bootar inte maskinen :/ Den ser skivan som en PSone skiva i browsern och när man trycker på den så blir det en svart bild ett tag sedan tebaks till browsern. Detta gäller även non DVD spel som är över 650 meg.

    Jag hoppas att det funkar att köra backups på DVD roms, börjar bli orolig nu när jag såg detta problem.

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag har fixat ett 80-minuters spel att testa med, så vi skall prova på några PS2 och se vad som händer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Det går inte att boota shaun plamers snowboarding med DVD Region X.
    För liten T.O.C
    JW

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Shaun palmer fungerar utmärkt att boota hemma hos min brorsa!!!!!!!! men inte hemma hos mig som sakt..... vi använder oss båda utav dvd-region x.

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Visserligen har jag ett Neo 2.0 och AR2 1.3, men jag kan få igång vilken skit som helst (CD) med DVD Rip metoden. HK silver, dvdrippar, &gt;650MB, whatever...

    Instruktioner finns här t ex:
    http://www.geocities.com/excessiveplay/neo22.htm

Liknande diskussioner

  1. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 21:44
  2. PsxCare
    By a00sambe in forum Ris & Ros
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-19, 23:13
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Dåligt av er psxcare
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-08, 22:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •