Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: bästa hårdvaru brandvägen

bästa hårdvaru brandvägen

den bästa hårdvaru branvägen går att köpa är [url]http://www.inwarehouse.se/pb.asp?catid=1&src=14&sku=e514726
    den ger 253 falska ipnummer utan att bromsa internet
    och den maskerar nätmasken och datorns ipnummer ochså vidare
    signatur jag är cool och smart.
    Powered by http://iptest.telia.se/

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Vad snackar du om?!?! Den agerar DHCP server genom att dela ut upp till 253 privata ip-adresser vilket alla andra routrar också gör. Vet du hur de fungerar överhuvudtaget? Den kan ge upp till 253st datorerna i det interna nätverket olika ip-nummer inga falska!
    Last edited by danne.sk; 2004-08-11 at 14:00.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

om vi låsas att mitt ipnummer är 213.89.159.100
    då ger den inte ut det ipnummret
    men vad jag mennar är att man har 253 andra ipnummer hursom helst
    och vad jag mennar att med hårdvaru branvägens ipnummer då skulle
    ingen kunna spåra mig

[url]http://www.absolute-protect.com/cgi-bin/cgiwrap/absolute/WHO.CGI
    i vanliga fal avslöjar ipnummret var man bor och med hårdvaru branvägens ipnummer då vet ingen var jag bor
    om ca 5 dagar har jag den då kan vi se vem som har rätt jag forsätter snacket då när jag vet exaxt hur det är
    Last edited by EmilHesslow; 2004-08-11 at 15:02.

skriv gärna någon komentar Hansi
    om jag har rätt kan du göra så att den gröna lampan tänds
    jag har förlorat den.för mycket svamel från mig antar jag
    den gröna lampan är respect när den lyser längst bort till höger på sidan
    Last edited by EmilHesslow; 2004-08-11 at 15:28.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Köp en d-link brandvägg/switch
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Tror du att du inte kommer att visa ditt ipnummer med routern så tror du fel. Du kommer alltid visa ditt ipnummer. Gå in på denna sida så kommer du att se att ditt ipnummer visas även med routern:
    http://www.sonicnoodle.com/myIP.html
    Det router gör är att den agerar DHCP-server och du kan ha 253 datorer kopplad till routern som får varsin intern ip-adress tex. 192.168.0.2, 192.168.0.3, 192.168.0.4 o.s.v. Men oavsett vilken av datorerna du surfar med så kommer routern alltid visa samma adress utåt, alltså den adressen som din ISP har tilldelat dig. Du kan nog köra release/renew på ip-nummret om du inte har fast ip-nummer men du kommer alltid ha samma ip-nummerserie, bara de sista tre siffrorna i ditt ip-nummer förnyas.

IP-nummret visar inte heller vart du bor utan vilken ISP du har och om du gjort något olagligt så kan myndigheter eller liknande ta kontakt med din ISP och få upplysningar vilken abbonent som brukat just det IP-nummret vid det tillfället och sedan ta kontakt med den berörda.

Hansi har redan kommenterat detta ang. ip-nummer i en annan tråd men du verkar inte läst detta:
    "Anledningen till att du blir bannad på forum pga struntsaker beror förmodligen på att administratören tröttnat på långa felstavade inlägg med svammel som dessa :-)

En brandvägg döljer inte ditt IP-nummer på något sätt alls, och den kommer inte hjälpa mot din ban.

Och då du tidigare sagt att du har FAST ip-adress så kommer inte brandväggen göra att du får en ny adress. Ej heller om du stänger av strömmen (fast du kan ju prova att dra strömmen till bredbandet säg 2 veckor för att se om jag har fel)

Även om du får en ny ip-adress så är det sannolikt bara de sista 3 siffrorna i adressen som ändras, vilket innebär att den som inte gillar dig kommer lägga en ban på alla adresser du kan få."
    Last edited by danne.sk; 2004-08-11 at 20:16.

om du hade gått ini länken som jag gorde då hade du sätt att den som har ipnummret jag skrev bor i högdalen
    om du inte tror att ipnummret berättar var du bor skriv ditt ipnummer
    så berättar jag var du bor

vi fortsäter discusionen med hårdvaru branvägen när jag har den
    och lägger ner ämnet till dess
    nu ska jag gå och sova är för trött för att skriva till baka något i dag
    Last edited by EmilHesslow; 2004-08-12 at 00:58.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Och jag bor i Stockholm, Sweden enling länken både på mitt hemma ip och på jobbet fast jag bor i Sundsvall, hmmm.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Den suger stort klarar ju inte gå igenom branvägg/gateway ens
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Nå, hur gick det med superroutern som var bättre än alla andra??

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    aggressiv och korkad kille det där...

i komado tolken när jag skriver ipconfig då är mitt ipnummer helt annnat
    än vad som visas när jag postar och även i nätverks anslutningar
    är det så. Sedan jag koplade till branvägen då får jag ingen varning om att någon försöker hacka mig i f-securite .Det bevisar att den är bra skydd mot dom
    som vill hacka mig . Den hårvaru branvägen har bara 1 ipnummer verkar det som
    Last edited by EmilHesslow; 2004-08-24 at 02:52.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Om du skriver ipconfig i commandoprompten eller kollar i nätverksanslutningen så för du ju givetvis inte upp ditt externa ipnummer som du fått från din ISP utan ett av de 253st interna ipnummer som routerns DHCP-server tilldelat dig. Det är du som fått allt om hur en router fungerar om bakfoten och du ville ju inte lyssna. Det står ju klart och tydligt i routerns spec:
    "Routern kan agera en konfigurerbar DHCP server genom att dela ut upp till 253 privata ip adresser."
    Routern alltså INTE ge dig 253st ipnummer externt, du kan bara få ett av din ISP eftersom du har fast ipnummer. Hur tror du det skulle vara om alla internetanvändare helt plötsligt kunde få 253st ipnummer var?!?! Du ser ju fortfarande ditt ISP tilldelade ipnummer om du går in på http://www.whatismyip.com/ eller i routerns gränssnitt under WAN-status som borde vara samma som du haft förut.

Att f-secure inte varnar betyder inte att just den routern skyddar bättre än andra, programmet brukar ju gnälla på allt fast det det inte är någon som försöker göra intrång. Routrarna i den prisklassen brukar vara ungefär lika bra och ha samma funktioner och du hade säkert fått samma säkerhet med en typ D-link eller Netgearrouter för ca400kr.
    Last edited by danne.sk; 2004-08-24 at 08:39.

hårdvarubranvägen skyddar bätre än mjukvarubranvägar pga
    att hårdvarubranvägen har inte med windows att göra
    windows har flera luckor som gör att det går att hacka sig igenom
    du vet en dörr av trä går att slå in med en yxa .det är en mjukvarubranväg
    en dörr av stål går inte att slå in med en yxa. Man måste svetsa för att få upp den det tar så lång tid att den som gör det blir trött.Det är hårvarubranvägen
    nu får du ge med dig att så är det

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21

Angry

Citat Original inlägg av EmilHesslow
    den bästa hårdvaru branvägen går att köpa är [url]http://www.inwarehouse.se/pb.asp?catid=1&src=14&sku=e514726
    den ger 253 falska ipnummer utan att bromsa internet
    och den maskerar nätmasken och datorns ipnummer ochså vidare
    Du fattar ju fortfarande inte! Varför är din router bättre än min som delar ut 99 IP-nummer och kostade 400 pix? Det har aldrig varit nån diskussion om brandväggen (än iallafall...) - som jag har i min också...du fattar ju bara inte!

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24
    Men suck kan du inte försöka vara trevlig här...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Intressant att spel och emilhesslow har samma ip-adress idag...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24
    Ja, jag gav han ett tips hur man använder proxy på msn.
    Och tydligen har han samma proxy nummer som mig nu.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    (bannar 211.34.96.11 bara för att jäklas)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24
    Ok visst gör det.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av EmilHesslow
    hårdvarubranvägen skyddar bätre än mjukvarubranvägar pga
    att hårdvarubranvägen har inte med windows att göra
    windows har flera luckor som gör att det går att hacka sig igenom
    du vet en dörr av trä går att slå in med en yxa .det är en mjukvarubranväg
    en dörr av stål går inte att slå in med en yxa. Man måste svetsa för att få upp den det tar så lång tid att den som gör det blir trött.Det är hårvarubranvägen
    nu får du ge med dig att så är det
    Men förstår du inte hur en hårdvarubrandvägg fungerar??? Varför snackar du om mjukvarubrandväggar för, det är ingen som nämnt dem ens?? Routrar från D-link, Netgear, 3com, SMC, Belkin m.fl. har precis samma egenskaper som den som du köpte, fast billigare. Vad har du fått att den är så speciell ifrån??

Det har ingen betydelse om routern kan dela ut 253 interna ipnummer eller 99 som CalleX router gör dessutom så surrar du ju bara om den interna DHCP-serverns ip-utdelning inte hur bra brandväggen är precis som Calle sa. Du vet helt enkelt inte vad du snackar om eller hur det funkar med brandväggar och ipnummer så lägg ner. Jag tycker du skall läsa lite på nätet om hur det funkar med ipnummer och brandväggar fungerar så kanske du förstår sedan.

Eftersom du har en fast tilldelad ip-adress så har du väl samma med eller utan routern va, eller hur? Och du trodde att du skulle få 253 falska ip-nummer!
    Last edited by danne.sk; 2004-08-25 at 13:19.

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    När man ser sådana här trådar är det synd att bash.org inte har ngn svensk avdelning.
    Oerhört underhållande,tack för nu lättar upp min tråkiga arbetsdag.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    sandlådor finns lite överallt likaså sandleksaker

som straff för att du bannade min proxy och var elak skiter jag i att köpa en ps2a av dig .om ingen skriver elaka saker till någon då finns det ju ingen anledning till att banna folk tex mig.några banade dig trots att du inte gorde något fel.du bannar mig för att du är arg på dom.som sagt jag har fått nytt ip det ipnummret ska du inte veta .jag maskerar det med proxy då slipper jag att du buggar mig .vem vet du är kanske trött på dina ämnen och vill hålla på med något annad.jag har läst att om man bannar för många då kommer ingen in på ditt forum dvs du sabar för dina medlemar