Jo det är så att jag har chippat min Xbox med X-BIT chip, flashade med senaste X2 bios och så. I början fungerade allt bra, kunde spela alla brända spel, sen började jag få slut på DVD+RW skivor så jag köpte några nya, allt flöt på tills en dag, då spelen på mina nya dvd-skivor inte fungerade längre. Det som händer är att när jag sätter i ett spel som jag har bränt på en ny DVD+RW skiva så börjar lampan på Xboxets framsida blinka lite, xbox logon kommer fram fast det står varken Microsoft eller Xecuter2 under den, och efter ett tag kommer man in i xbox menyn där man får se ett felmeddelande om att Xboxet inte kan läsa dvdn. Jag har fått vissa av dem att fungera ibland genom att först starta ett spel som ligger på en gammal DVD+RW skiva och sedan snabbt sätta i en ny DVD+RW skiva och starta om Xboxet, men detta är väldigt krångligt och fungerar inte ofta. Dom nya DVD+RW skivorna är av samma storlek och märke som dom gamla, Memorex 4.7 DVD-RW. Jag har prövat byta bios men utan vidare framsteg. Så jag undrar vad som är fel och hur jag kan fixa det?
Bookmarks