Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: X-BIT med spel som inte fungerar.

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    X-BIT med spel som inte fungerar.

    Jo det är så att jag har chippat min Xbox med X-BIT chip, flashade med senaste X2 bios och så. I början fungerade allt bra, kunde spela alla brända spel, sen började jag få slut på DVD+RW skivor så jag köpte några nya, allt flöt på tills en dag, då spelen på mina nya dvd-skivor inte fungerade längre. Det som händer är att när jag sätter i ett spel som jag har bränt på en ny DVD+RW skiva så börjar lampan på Xboxets framsida blinka lite, xbox logon kommer fram fast det står varken Microsoft eller Xecuter2 under den, och efter ett tag kommer man in i xbox menyn där man får se ett felmeddelande om att Xboxet inte kan läsa dvdn. Jag har fått vissa av dem att fungera ibland genom att först starta ett spel som ligger på en gammal DVD+RW skiva och sedan snabbt sätta i en ny DVD+RW skiva och starta om Xboxet, men detta är väldigt krångligt och fungerar inte ofta. Dom nya DVD+RW skivorna är av samma storlek och märke som dom gamla, Memorex 4.7 DVD-RW. Jag har prövat byta bios men utan vidare framsteg. Så jag undrar vad som är fel och hur jag kan fixa det?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bränn INTE på dvd+rw. Bränn på dvd-r om du vill slippa problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Okej men jag tror det typ är fixat nu, jag installerade Superdisc och nu fungerar det.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    vad är det för fel på dvd+r/rw?

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jasså då var det dags för mer krångel. Om jag nu sätter i en av dem nya DVD+RW skivorna så tar det typ 30 sekunder innan xecuter2 logon kommer fram under xbox logon. Sedan bootas Superdisc där det står NO DISC uppe i högra hörnet. Dock fungerar dom gamla DVD+RW skivorna utmärkt fortfarande.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av BenZiN
    vad är det för fel på dvd+r/rw?

    Felet är att de flesta xbox föredrar att läsa DVD-R, så då bör man hålla sig till det istället för att slösa tid på annat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Vad synd att man råkar ha en + brännare då

Liknande diskussioner

  1. 1.0-box som successivt slutar fungera med spel
    By Bobster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 02:00
  2. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 03:43
  3. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15
  5. Varför fungerar det inte med clone cd?
    By matte in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2000-11-24, 18:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •