Starsky and Hutch problem
Halloj, hoppas att det finns nån på detta forum som förstår sig på mitt problem och kan hjälpa till med att lösa det..
Jag tankade Starsky and Hutch Full Screen, rippad av Brutusi i xvid format, brände den på en dvd-rw skiva, stoppade in i xboxen och spelade upp i media player. Till min förvåning så kom ljudet typ 1 sekund före bilden, helt vansinnigt.. Filmen funkar aldelles utmärkt från hårdisken och från dvd'n när jag tittar på den i datorn.
Jag tycker iallafall inte att det är kul att ha ljudet före bilden så jag testade med media center spelaren, och när jag startar rullen därifrån så hänger sig xboxen..
Eftersom jag fortfarande ville se på filmen testade jag med att kopiera filmen + subsen till "videos" foldern på F disken på xboxen. Sedan testade jag att starta den i media player, men ljudet är fortfarande före bilden.
Nu gick det däremot att starta filmen i media center(när den läses från hd'n), men texten knasade. När en person tänker i filmer brukar det ofta vara italic stil, men i media center så klarar den inte av att läsa det verkar det som, den läser alla tecken som de står i .sub filen, så när personerna tänker står : {y:i} , framför textremsan...
Nu till det jag vill ha hjälp med:
1. Finns det någon som vet vad som kan vara felet med ljudet när den spelas i media player (alla andra filmer jag har funkar bra)?I sådana fall vad?
2. Finns det något sätt att åtgärda textfils felet i media center, jag menar så att texten blir italic där det ska vara, eller kan man rent av ställa in om den ska läsa .sub, .ssa lr .srt?
Tack på förhand
Cheers
//Larscha
X-bit
IND-Bios.5003
250 gb hd
Thomson DVD
Bookmarks