Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: PSX-importspel på PS2:a

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Question PSX-importspel på PS2:a

Jag har en PS2:a, SCPH-50004, svensk, och skulle vilja spela importspel på den eftersom jag vill spela gammla PSX-spel, mest Final Fantasy-remakes, som inte verkar finnas kvar i affärerna här i Sverige. Eftersom jag inte är så hemma på det där med att chip:a skulle jag vilja ha lite assistans.
    Hittills har jag letat efter någon form av Boot-CD som skulle kunna hjälpa, men vad jag har förståt är de inte helt 100%:iga och man måste hålla på och fippla med någon liten krok eller kniv el. dyl.
    Därför lutar jag nu mest åt att chip:a PS2:an och jag undrar vilket chip som rekomenderas. Det jag vill kunna göra är;
    1. Spela PSX-importspel från USA.
    2. Om jag ändå skaffar ett chip skulle jag även vilja att det fungerar med importerade DVD:s.
    Om det finns något annat sätt än att chip:a som är billigare och/eller enklare, eller t.o.m. en affär som säljer gammla PSX-spel i PAL-version vore det ännu bättre.
    Tacksam för hjälp.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    kör påpsxcares matrix mxl2 chip. klarar att boota alla spel. kanske inte klarar fåtalet psx spel som är multix skyddade men jag tror inte något ps2 chip klarar dem.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Vilket chip är bäst/billigast om man också vill ha regionsfri DVD?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    det är ripper2
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Det verkar som om skillnaden mellan Ripper 2 GOLD och DMS3 är att man inte kan uppdatera Ripper 2. Vad medför det i praktiken, vad har uppdaterats till DMS3 hittills? Är det värt att betala 400:- för, det blir det om man får det monterat?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du har en PS2 scph-50004 och skall spela spel på DVD-R så har ripper kvar en bugg som gör att du antingen måste starta PS2:an innan du sätter i spelet ELLER hålla in select på handkontrollen för att spelet skall starta. Senaste DMS3 uppdateringen fixar bl.a. den buggen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Vad är då skillnaden mellan DMS3 och Matrix Infinity? Jag märkte att Matrix Infinity faktiskt blev billigare att få monterat än DMS3, trots att det kostar 200kr mer.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Matrix Infinity är enklare att montera (färre anslutningar) och startar PS1 spel och DVD-filmer utan att man behöver komma ihåg vilken knapp på handkontrollen man skall trycka på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Då verkar det som att det får bli ett Matrix Infinity. En snabb fråga först, finns det några fördelar för DMS3 gemtemot Matrix Infinity? Först trodde jag att det inte fanns några firmware uppdateringar till Matrix Infinity, men märkte snabbt att det gjorde det.
    Annars får jag tacka för all hjälp jag fått.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Enda fördelen med DMS3 är att det funnits längre på marknaden...å andra sidan innebär det ju att det är äldre teknologi :-)

Tiden får utvisa om Matrix Infinity är sämre än DMS3 på någonting (t.ex. HD-stöd som DMS3 alltid varit långt framme med) och om dom kommer fortsätta släppa uppdateringar vilket DMS3 visat att dom klarat av kontinuerligt.

Liknande diskussioner

1. problem med psx skivor
    By Lynx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 02:04
  2. psX
    By pege63 in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 13:56
  3. Att: Messiah lödkungar :Ps2:a ser alla skivor som psx?
    By jiak in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-09-12, 22:37
  4. Messiah + CD-R PSX + v5 = Error?
    By CompuTerror in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-05-27, 10:56
  5. PS2'a helt död :(
    By diabl0 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2001-09-17, 20:00

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner