Tja alla
Jag har funderingar på att köpa ett Xbox helt orginal!
Min fråga är ifall det går att kolla på brända dvdfilmer utan att behöva chipa osv.
Tack på förhand
//Beard
Tja alla
Jag har funderingar på att köpa ett Xbox helt orginal!
Min fråga är ifall det går att kolla på brända dvdfilmer utan att behöva chipa osv.
Tack på förhand
//Beard
Haha!... vad tror du är meningen med att chipa?
En korrekt bränd DVD-film går att se i de flesta dvd-spelare inklusive icke modifierade PS2 och XBOX.
XBOX kräver dock att du har ett DVD Playback Kit (fjärrkontrollen).
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tack för svaret!
Men det lutar åt att chipa i allafall :-)
Hansi. Testade att stoppa i en film i min (tyvärr) ochippade Xbox som var på en DVD-R, det kom upp att man behöver DVD-kitet. Innebär detta att Xboxen klarade att läsa den DVD-R skivan. Det skulle ju vara bra att veta att det märket av skivor funkar innan man chippar.
Tacksam för svar!.
Eftersom alla (nåja....) xbox kan läsa DVD-R så bör det inte vara några problem. Den såg ju iaf att det var en film på skivan, men köp inte 200 sådana skivor innan du ser att boxen kan läsa en hel film utan läsfel.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tackar för ett snabbt svar!
Funderade på samma sak, efter jag hade läst tråden om dvd+r skivor som funkade.
Jag har en philips läsare och testade en hembränd film på Verbatim DVD+R skiva.
Den såg iallafall att det var en film.
Nu ska jag luska ut vilket chip man ska ha...
Bookmarks