Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Texter om HD Loader flyttade från Ripper 2 forumet

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Har du testat detta?

    Tjena Hansi!
    Tack för snabbt svar, här kommer en puck tillbaka.
    Vad tror du om detta då http://www.hdloader.com/

    Verkar vara en kufisk sak som kräver att man har den CD:n i hela tiden, eller?
    Undrar vad det kostar?

    /Ripper Nilsson

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Har beställt hdloader (bokat) ska väll testa å se om det funkar bara jag får det, men om man har ett chippat ps2 borde det inte bara vara att ta en kopia hdloader och bränna på dvdr eller cdr då ?

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    HDLoader

    Kul Forhike!
    Skriv och berätta hur det går, kan ju vara en kanongrej om det kommer att funka som du tror.

    /RN

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har testat en kopia av HDLoadern i maskin med chip. Att starta programmet och rippa spel till hårddisken fungerar, men det går inte spela spelen från hårddisken. HDLoadern lägger troligen in skydd på ripparna som gör att man inte kan starta spelen från hårddisken utan original HDLoaderskivan i.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Det går inte att köra spelen med en kopia av HD Loader eftersom det har ett stark anti-pirat skydd. Det går utan problem att rippa dem till HDDn men varje gång man skall starta ett spel så checkar den för att se om du har originalskivan i. Du har laddat ner en piratkopia av den släppta NTSC-versionen. Jag tycker att du skall beställa en eget original ex. när PAL-versionen släpps för jag tycker att HD Loader är värd varenda krona. Har själv betsällt den för ca 300kr inkl. frakt. Kör du sedan med originalskivan så kan du starta de redan rippade spelen som du lagt in med den piratkopian.
    Last edited by danne.sk; 2004-06-20 at 22:14.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag har bokat en original HDLoader för flera veckor sedan, tror att den kommer nu i veckan. Tyckte bara att det var kul att testa lite med kopian som jag fick tag i tidigare, kunde inte vänta.. :-)

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    HDLoader går att beställa i vår webshop:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=277&xSec=8
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Jag prövade en version av HDLoader som introbilden var ändrad till "Free HD Loader" och den funkade och starta... men så fort jag la in ett spel vägrade HD Loader att ens starta upp... Nåja... ska ändå köpa en när den kommer

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om FEDEX inte klantar sig så har jag dom i eftermiddag :-)

    Piratkopian av HD Loader går att få igång om man gör ett swaptrick med original Crazy Taxi...eftersom dom kopierat licens/whatever informationen från Crazy Taxi i cd-pressen för att få skivan bootbar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Om FEDEX inte klantar sig så har jag dom i eftermiddag :-)

    Piratkopian av HD Loader går att få igång om man gör ett swaptrick med original Crazy Taxi...eftersom dom kopierat licens/whatever informationen från Crazy Taxi i cd-pressen för att få skivan bootbar :-)
    Oj... det låter inte ens halvlagligt... Undrar hur länge man kan få tag HDLoader innan dom klappar igen?

    Nåja... kommer och köper ett ex av HDLoader idag

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av CompuTerror
    Oj... det låter inte ens halvlagligt... Undrar hur länge man kan få tag HDLoader innan dom klappar igen?
    Varför skulle det inte vara lagligt på HD Loader, dom har väl antagligen tillstånd för det? Datel har ju gjort samma sak med sin Action Replay MAX, den skivan hittas också som Crazy Taxi om man kollar den i en PC. Antagligen samma som tryckt båda skivorna.
    Last edited by danne.sk; 2004-06-23 at 13:47.

  12. #12
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Varför skulle det inte vara lagligt på HD Loader, dom har väl antagligen tillstånd för det? Datel har ju gjort samma sak med sin Action Replay MAX, den skivan hittas också som Crazy Taxi om man kollar den i en PC. Antagligen samma som tryckt båda skivorna.
    Jag menar så klart att den i så fall innehåller kod från Crazy Taxi...
    Nåja... Jag har redan varit och köpt mitt ex..

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •