Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 63

Diskussion: HD Loader

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

HD Loader

http://www.hdloader.com/cgi-bin/hdlo...e.pl?page=home

"Utilizing exciting new technology, HDLoader allows you to install and run your Playstation 2? games directly from a hard disk drive connected to your console (Sony PS2 Network adapter? and compatible hard disk drive required)."

Man kan alltså installera spel på sin HDD(behöver inte vara Sonys) och sedan spara alla sparningar på hårdisken. 95% av alla dagens spel funkar.
    Laddningstiderna ska bli något bättre om man kör via HDD:n

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Det låter spännade

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, fick info om det där från våra leverantörer idag också så den finns snart att beställa här.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi
    Japp, fick info om det där från våra leverantörer idag också så den finns snart att beställa här.
    Kanon!

Kommer ni att ha ett paket pris på allt som man behöver för att lägga in spel?
    Eller ska man köpa alla delar för sig?

alla delar

Hansi måste sälja alla delar i ett paket annars går det nog inte att göra som ni vill och Då blir ni arga på Hansi och har problem då
    SIGNATUR JAG ÄR COOL
    Last edited by EmilHesslow; 2004-05-26 at 01:22.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Visst kan jag fixa ett paket, men det behövs inget speciellt. Bara en vanlig ps2 bredbandsadapter och en vanlig 120gb hårddisk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    0
    Hansi, jag undrar om du vet ifall det finns nåt samband mellan DMS3 och HDLoader. Jag menar deras applikationer ser ju nästan likadana ut och deras hemsidor ligger på samma server.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    den finns snart att beställa här.
    tjena

undrar bara över när snart är?
    har du ett datum för leverans till butiken?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    funkar det med 20gigs diskar? 2st liggandes jag inte anv. Detta är ju perfekt för ps2or med dålig laser!
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag vet inte när snart är. Minsta disk är 40gb enligt faq.

Registrerade
    May 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    0
    HDLoader NTSC släpps 4 juni och PAL släpps 25 juni

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Är det någon limitering på vad för hårddiskar man kan stoppa in i sin ps2a?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Max 120gb stöds av hdloader

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    alla h[rdskar stods inte heller av ps2an.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Var det inte något om hur stor själva hårddisken är inte i GB då utan i mått. Att vissa inte passade in ordenkligt i ps2an när man hade på adaptern?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Är det en standard 3,5" disk man använder så skall det inte vara något problem eftersom de är identiskt lika stora. Men anståndet mellan ström & idekontakten kan variera.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Kan man föra över spelen via nätverksadaptern? Eller måste man ha en "fungerande" läsare i sin PS2:a? Min ps2:a har stora problem att läsa brända dvd skivor så det vore ju kanon om man kunde föra över spelen via nätverk a´la xbox.

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Ser ju ut som bara en skiva... kanske man kan göra en backup på den då så man slipper repa orginalet

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Morgoth
    Kan man föra över spelen via nätverksadaptern? Eller måste man ha en "fungerande" läsare i sin PS2:a? Min ps2:a har stora problem att läsa brända dvd skivor så det vore ju kanon om man kunde föra över spelen via nätverk a´la xbox.
    Jag är 99% säker på att jag läst på deras hemsida att det inte kommer funka, iaf inte i första versionen. du sätter i din spel skiva sedan gör hd loadern en special image av skivan.

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22
    Med andra ord så kommer jag bli stamkund på den lokala videobutiken (som hyr ut ps2-spel). Har förbokat en skiva hd loader från *******.se nu.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Jag beställde (bokde) hdloader igår, men d lär väll ta ett tag innan man får det, tro också att om man har en chipat ps2 så ska det nog inte vara några problem att köra en backup av hdloader bara man köper nätverksadaptern, men det kostar juh inte så mycket orginal så man kan lika väl köpa det

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    hyr man fortfarande ut spel? trodde alla slutat med det , va bra

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    HDLoader går att beställa i vår webshop:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=277&xSec=8

Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Kolmården
    Respekt
    0
    Här finns en liten lista på testade hårddiskar i PS2
    http://ps2drives.x-pec.com

Det sägs att Western Digitals hårddiskar inte passar på nätverksadaptern. Kontakterna sitter tydligen lite snett men jag ska iaf testa med en WD 120GB 8MB disk som jag har liggandes här.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, man får vara lite händig med vissa diskar eftersom kontakterna inte sitter lämpligt. Jag satte en Maxtor 120GB i min PS2:a nyss, satt som en smäck.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Lustig sida, somliga har testat riktigt små rackare en maxtor 4.3gb har tom raporterats som fungerande med hdloader

Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Kolmården
    Respekt
    0
    Hehe, skojjigt. Jag har en hel hög med hårddiskar i storleken 2,5-17GB som ligger och skräpar. Kanske skulle testa dom med när mitt HDloader kommer :-)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nu har jag dom på lager.

Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Kolmården
    Respekt
    0
    Nu har jag testat min Western Digital 120GB disk och som ni ser på bilden så passar inte nätverksadaptern. Kontakterna sitter 2mm för långt ifrån varandra och våld fungerar inte i detta fallet

Bild på WD med nätverksadaptern

Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Men om man köper en Maxtor 120 gb hårddisk ?
    Störigt, bara vanliga IDE 3,5 fungerar.
    Med andra ord så går inte "Serial ATA"

---------------------------------------------------------

Can I use a Serial-ATA hard disk drive with HDLoader?

No.

---------------------------------------------------------

Synd att inte Externa håddiskar fungerar igenom USB porten.
    Har ju en Maxtor 200 gb.
    Last edited by TwiZteD; 2004-06-23 at 20:15.
    PSP 1.5 Jap Original, 4gb Hd, 2x batteri (3.40 flash)
    Xbox (Flashad, ej chippad)
    Xbox 360 (iXtream 1.2)
    EEE 901 WinXp

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Phoenix BIOS Loader?
    By Bourbon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 10:51
  2. Bios med G disk stöd som passar Pheoenix bios loader
    By patrikpatrik in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 10:34
  3. Phoenix Bios loader