Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: V10 med firmware 2.2 ljud problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    V10 med firmware 2.2 ljud problem

    Hej, jag har chippat en v10 med dms3 v9 och har enligt mig gjort ett väldigt bra installations jobb. har bild på installationen... det funkar fint med firmware 1.8 men om jag upgraderar firmware till 2.2 så börjar ljudet på att bugga, i vissa fall konstant rundgång i andra fall hoppar det mer som en repig cd skiva. är det fler som har uppmärksammat detta problem ? har kort och tjock jord tråd har även kort och noggrant dragen clk.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    V10 är sjukt extremt petig med hur CLK är dragen och hur chippet är placerat, det tog oss ett bra tag att hitta en fungerande placering. Jag skall be teknikerna fixa en bild på nästa v10 PS2:a.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    V10 är sjukt extremt petig med hur CLK är dragen och hur chippet är placerat, det tog oss ett bra tag att hitta en fungerande placering. Jag skall be teknikerna fixa en bild på nästa v10 PS2:a.
    Men är det inte lite konstigt att det funkar felfritt med v1.8 ? och inte med 2.2 ? har ni haft erfarenhet av det ? är lite orolig för att det är nån bugg i firmware 2.2 det har ju varit det förr dessvärre...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    här är en bild på installationen som har ovanstående problem observera dock att plus och jord ännu inte är dit lödda.
    http://stupid.unx.nu/filer/ps2_v10_dms3_installed.jpg

    Mvh Mats

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    hansi hur gick det fick du tag på nån bild på fungerande installation på v10 ?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jag hade samma problem och det berodde inte på firmwaren, det kan ja garantera, kolla lödningarna och prova att flytta chipet.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    hur kan du bestämt hävda att det inte har med firmware att göra när det funkar utan problem med 1.8 ?? men visst skall göra det, var tycker du att det skall sitta då ?
    har du nån bild på fungerande installation ?

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag vet inte, eftersom det inte är jag som fixat maskinen, men om du kollar en tidigare tråd som jag skrivit så ser du att vi har haft samma problem http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=14877

    Hur länge lirade du me 1.8 innan du uppgraderade till 2.2?
    För just d där rundgång ljudet kommer inte allt för ofta, så du kanske inte hann upptäcka det innan du uppgraderade den, har du tänkt på d?
    Min fungerar iaf. utmärkt nu, fick lämna tillbaka maskinen där ja köpte den, sen fixade dom det åt mig.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22

    Unhappy

    Citat Original inlägg av Hansi
    V10 är sjukt extremt petig med hur CLK är dragen och hur chippet är placerat, det tog oss ett bra tag att hitta en fungerande placering. Jag skall be teknikerna fixa en bild på nästa v10 PS2:a.
    det är ju konstigt för jag köpte för ca 1 månad sen en ps2 av er med dms3... det borde vara en v10 för free hdloader funkar inte utan original spel...
    hur som helst så får jag ett sånt cp skadat ljud det bara går... efter man spelat ca 5 min eller nåt... så låter det som testbilden på tv4 när dom inte sänder...
    sen kommer ljudet tillbaka och det hackar o låter som en dålig cd skiva...

    jag hade inga problem de första 2 veckorna...
    kan det hända att clk kabeln flyttat sig när jag har flyttat ps2:an mellan hemma och hos min brorsa?..

    men man måste ju kunna få flytta sitt spel, det kan ju inte stå på samma ställe hela tide :P


    Tackar så länge och VÄNTAR på svar!

    ps. jag har firmware 2.2

Liknande diskussioner

  1. M2Pro reset knapp? Problem med backuper..
    By dak in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 17:34
  2. Brännar problem med bulkpaq
    By Sral in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 16:38
  3. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •