Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Kommer inte ut på live, riktig gåta! HJÄÄÄLP!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question Kommer inte ut på live, riktig gåta! HJÄÄÄLP!

    Hej nu har jag jäklats med boxen 2 veckor utan att komma ut på xbox live så dags att erkänna sig besegrad och hoppas någon snäll individ kan hjälpa.

    Jag har använt Live tidigare och de har funkat fint, men tog ett uppehåll på några månader och sedan när jag skulle prova igen så kommer jag inte ut!

    De jag ändrat under den tiden är: Nytt Bios X2 4981 (har ett matrix chip vilket jag alltid haft), större HD 160GB, installerat om alla dashborads osv, större fläkt och motstånd för att minska ljudet, bytt från Telia 500 till telia 8000.

    Felmeddelandet jag får är "Could not connect to xbox live. Do you want to troubleshoot you connection" Gör jag de så går alla steg bra till sista där jag får "xbox live not found"

    Först trodde jag de var min router som strulade så köpte en ny (Hade Dlink 604 köpte Netgear RP614v2) men samma fel! Sedan tog jag med mig min xbox till en kompis och provade först så att han kom ut på xbox live med sin box, de gjorde han, sedan stängde vi av och provade med min men blev samma fel!

    Läste att mitt bios har en funktion som hindrar att man går live och får de felmeddelande jag får, men då jag inte har chippet på trodde jag inte de kunde inverka men skruvade loss hela chippet men blev samma fel!

    Tänkte att kanske är min HD den inte gillar så installerade original disken som följde med xboxen tog bort alla filer på den då den också hade lite skit och installerade bara msdash på den, blev samma fel!

    Så enda orsaken till mitt fel som jag ser nu är att jag blivit bannad men har läst på nätet och har man blivit bannad så ska man få fram: "xbox live is unavailabble because you have modified your hardware" vilket jag inte får bara att den inte kan hitta xbox live/connecta vilket enligt Microsoft är brandvägg eller liknande som är fel, men som sagt provade hos en kompis där en annan xbox kom ut?

    Så vad i friden kan ha hänt under min period jag inte spelat på live som gör att jag inte kommer ut nu!? Vill verkligen lösa detta nu då man har slut på egna idéer, köpa en ny xbox känns inte så kul och tar en massa plats också.
    Last edited by Manderlore; 2004-06-24 at 19:36.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    93
    Respekt
    20
    Ditt bios hindrar att du kommer ut på live.
    Du måste boota den på orginalbios.
    Har du kankse flashat över de? Vet inte hur matrixchip fungerar nämligen.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Låter som DNS problem, lista alla dina settings i router och xbox.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    funkar live fortfarande med störra HD? Och kan man lira spel live från HDn?
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom du måste stänga av chippet så går det inte att spela spel från HD
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    haha dumt av mig Men funkar live med större HD?
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Varit borta över midsommar så inte hunnat svara.

    Bios trodde jag också men som jag skrev så har jag provat att skruva bort hela mod chippet och funkar ändå inte alltså kan de inte vara de..

    DNS.. hmm ja kanske.. den klarar DNS steget i testet dock, (dom där 4stegen) tar lite tid men klarar av de, så borde väl funka då tycker man. Sen funkade de ju inte hos kompisen heller som hade en fungerande "miljö" för live. (Allt inställt på automatiskt) Isf är det flera fel då..

    Större HD trodde jag på också, därför bytte jag och satte dit orginal disken man får med xbox men funkade ju inte då heller.
    Last edited by Manderlore; 2004-06-27 at 00:39.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    kaos!

    Har samma Problem, dock alladin chippet, samt att jag aldrig kört mot live tidigare. har provat utan brandväggen (d-link 604) samt på DMZ, senaste Firmwaren allt...men samma fel, "cannot connect to Live" ...check cables..blablabla...nån som har en lösning??? kör senaste Xecuter2 bios 4183. HJÄLP!!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Har fått igång mitt nu, glömde uppdatera och säga de. Felet var att när jag bytte HD och sedan låste den med Config Magic så blev något fel... tydligen massa som fått de felet. Kan vara nån bugg i CM eller något vilket fall är det där de strular till sig ibland. Du kan se om du har de genom att när du är på live configen (dom där 4 stegen) så markerar du hjälp och trycker på Y då ska du få upp en massa siffror kallade XYZ code, jag hade:
    W: 0000 - 000B
    X: 0000 - F001
    Y: 00C2 - 03E0
    Z: 0000 - 0000
    Tydligen är C2 på Y värdet som betyder de. Om du har andra siffror så finns en rätt lång tråd om detta på en stor xbox site en viss "scen" kan man säga

    Finns 2 sätt att lösa de felet på, endra så måste du låsa om HDn och de måste göras via dos promten på datorn med program som ATAPWD och HDDUNLOCK, rätt jobbigt sätt som finns beskrivet på samma sida. Eller så kan du köpa en ny EEPROM så kommer de att funka igen också.

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. Multiplayer kommer till Playstation 2!!!!!!!!
    By Unknown_PsxMaster in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 13:38
  3. Playstation 2
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-04-14, 08:44
  4. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 22:10
  5. Riktig Multi-x?
    By Drotz-2000 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-04-27, 14:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •