Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: ORIGA CHIP PROBLEM!!

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    23

Post ORIGA CHIP PROBLEM!!

Ok, nu har jag lärt mig hur man startar PS1 import och PS1 backups.
    Men jag kan inte starta Amerikanska FFX original på mitt svenska OrigaPS2. Jag försöker boota spelet med hjälp av DVD region X. Men nej, knappast. Skärmen blir bara svart. Har försökt över 30 gånger nu. Mitt FFX är det knappast nåt fel på, helt nytt inga repor alls. Varför aktiveras inte chipet? Jag blir så irriterad!! Har försökt med Jak & Daxter och DMC bakups men det funkar inte heller. Spelen startar bara inte! Ska jag ta med mitt PS2 + FFX till butiken så ni får testa lr? Varför är det såhär? Varför gör inte chipet som det ska?? Vem som helst som vill jag gärna svarar på denna fråga!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Respekt
    23

testa slå lite på det med en hammare !
    då kanske de funkar ja har ju sett att du har haft lite problem me det !
    eler köp ett messiah men man vill ju inte lägga ut 2500 till på ett chip som kanske inte funkar ja kommer bara att köpa messiah för ja vägrar helt att swappa

------------------
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE
    aNyThInG iS pOsSiBlE

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    23

PS2n läser av skivan, det hör man ju. Men det verkar ju som chipet inte är aktiverat när inget händer. Det är väl det chipen gör, att PS2n kan läsa andra skivor än original Pal. Jag måste ha hjälp med detta på något sätt av PSXcare. Just NU har jag ju betalat 1500kr för ingenting alls. Det är inte kul alls... jag känner mig väldigt ledsen för att ha betalat denna summa pengar helt i onödan. Jag vill ha hjälp lr pengarna tbax, ni får gärna ta chipet ur min PS2. Vad ska jag göra med den till så länge som jag inte kan spela FFX? AJa, jag e säker att PSXcare kommer på med något bra!

[This message has been edited by Bill Rey (edited 21 January 2002).]

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Respekt
    23

har du inget spel orginal typ nhl 2001 ellr 2002 nåt annat på vanlig cd testa göra en backup på det och spela för man vet ju aldri de kan ju vara fel på ffx spelet judt du har =(
    de va de på mitt ff Ix till psx så ja fick byta helt cpigt

------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE
    aNyThInG iS pOsSiBlE

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    23

Nej nu asså... jag tror att det är helt mitt eget fel. Jag testade nyss en exakt kopia av SSX på en högkvalite skiva. Jag är mycket erfaren i att bränna PS1 spel så... Jag tror att det e jag som inte aktiverar chipet. Ni säger att man måste aktivera chipet med att starta med Eject. Det gör jag på PS1 o då funkar allt. Såhär gör jag när jag försöker starta mina PS2 grejer.
    1. Jag sätter igång konsolen
    2. Jag trycker på eject och sätter i DVD region X skivan
    3. Jag väntar tills jag kommer till rutan där jag ska välja region
    4. Jag trycker på eject och sätter i spel-skivan
    5. Jag trycker på start
    6. Här ska spelet startas, i affären så visade Alve när han startade MGS2 o det funkade, men jag hängde inte med hur han tryckte på eject och reset och när. För mig så är rutan bara svart...

Vad gör jag för fel??

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    23

Jag fixade det!! Gissa vem som ska spela FFX hela natten?? hehe

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Kom in och prova dina egna spel hos oss.

Imorgon kommer du säkert kunna testa både på din egen PS2, på vår neo4+origa samt antagligen på någon PS2 med Messiah.

När backuper inte fungerar brukar det alltid bero på att det blivit något fel, eller på att man har oturen att ha en PS2 med petig laser som inte gillar alla skivor.

Ta även med din egen dvd-region-x så att vi endast testar med dina egna prylar och därmed kan hitta problemet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Skall man spela PS1 spel måste man stänga av sin PS2 och sedan starta den med EJECT.

Skall man spela PS2 spel så får man INTE starta med eject. Man måste stänga av sin PS2 och starta den med RESET/POWER. När den väl är igång kan man givetvis trycka på eject.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    23

Hansi: Jo, jag kom på PS2 grejen själv. Tror det var du som sade att när man trycker på eject så "säger man åt" chippet att aktiveras lr nåt. Så jag kom på att man inte kan ejecta innan man är i DVD region X. Och så var det. PS1 grejen är ju samma sak fast då behöver man ju inte boota o då... ja, strunt samma. Nu är allt bra. Ett Messiah köper jag av er nån gång senare. Folk klagar på att ni e dyrare än andra. Ni har ju livstids garanti vilket är OTROLIGT bra. Märkte det nu när jag hade lite origa problem. Aja. Nu när man lärt sig hur Origa funkar är det super bra!

Liknande diskussioner

1. Ledsen pga ORIGA
    By FFGamer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-18, 19:32
  2. Origa chip
    By Assassinator in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-21, 19:37
  3. Origa chip problem
    By s^LOGiC in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-12-11, 19:25
  4. Origa Chip 2
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP