Har original MS Dashboard & nu vill jag ha Avalaunch istället för Evox,så klart vill jag ha alla andra program som tex DVD2XBox,complex Tools,XBMP,XBMC etc.
Hur går jag till väga?
Jag har SmartXX & kan ju anv Ed@chip.
Har original MS Dashboard & nu vill jag ha Avalaunch istället för Evox,så klart vill jag ha alla andra program som tex DVD2XBox,complex Tools,XBMP,XBMC etc.
Hur går jag till väga?
Jag har SmartXX & kan ju anv Ed@chip.
Jag antar att du har evox som dash just nu. Den filen som startar evox heter evoxdash.xbe. döp om den till något du känner igen om du nån gång vill gå tillbaka till evox, tex evoxdashORG!!!.xbe. Sedan lägger du in avalaunch i C:, och
döper om default.xbe till evoxdash.xbe. svårare än så är det inte. lycka till
Saxat från Avalaunch install guide:
Installing on an Xbox already running Evox dashboard.
Extract the avalaunch0484.rar
Open the folder that was created and rename the default.xbe file to evoxdash.xbe or whatever your bios is currently booting to.
Open up FlashFXP and navigate to the C:\ partition. You'll see a file named evoxdash.xbe. Rename evoxdash.xbe to evox.xbe
Copy the default.xbe that you renamed to evoxdash.xbe in step two to the root of the C:\ partition of your xbox's harddrive, as well as the media folder, shoutcast folder, and avalaunch.xml. *note make sure all of these go in the root of C:\ and not in a subfolder.
That's it. You've renamed Avalaunch's executable to evoxdash.xbe and you bios will now load that on startup.
4983 bios letar upp avalaunch.xbe som startar som den första dash sen letar den ner sig i herakin i bioset evoxdash.xbe ligger sist i listan på startup sekvensen.
Så vill du ha avalaunch som dash så kopierar du ner dess default.xbe till C: döper om den till avalaunch.xbe + avalaunch.xml
Last edited by pege63; 2004-06-28 at 10:29.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Detta beror helt på bios. Min metod däremot funkar kanon på alla xboxar. Jag har gjort det på min och 5-6 andra utan problem. Ohh yeah..
Tack grabbar.Ska prova pege63:s alternativ imed att jag kör på 4983 BIOS.
Är Avalaunch lika stabilt att köra på som Evox?
Tja Pege,jag gjorde som du skrev men när jag startar xboxen så kommer Avalaunch loggan upp men sedan står den bara där & tuggar & kommer ej vidare.Den hänger sig antagligen...Original inlägg av pege63
Vad ska jag göra nu??Jag har avalaunch.0.49.0.4.
Pege63,har du lust att hjälpa mig ang detta?
Nijo, gå efter guiden som jag postade, funkar klocka.
Och den funkar på alla biosversioner.
Se till att du har ett 4983 biosOriginal inlägg av Nijo
Packa upp
döp om default.xbe till avalaunch.xbe
lägg alla filer under C:\
boota om
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Jag har BIOS 4983.Döpte om till avalaunch.xbe.Original inlägg av pege63
Ska man alltså även lägga mapparna media & shoutcast i roten på C?Det gjorde inte jag nämligen,kanske därför jag inte fick det att funka??
Last edited by Nijo; 2004-07-02 at 11:59.
Hansi kan du svara på detta då?
Ja, det ska du.Original inlägg av Nijo
Tack zlazk.Original inlägg av zlazk
Bookmarks