Eftersom HDLoader som väntat crackades i småbitar några timmar efter release så skapar jag denna tråd för att rapportera om lite tester jag håller på med.
HD-Loader går att hitta på internet i en version som är så liten att den får plats på ett minneskort och går att starta med t.ex. DMS3 chip.
Jag testar just nu på en PS2 SCPH-50004 (v9) med ett DMS3 chip med firmware version 2.2 (vilket verkar vara den kombination som orsakar mest problem av någon anledning)
Jag har installerat en version på minneskortet som inte kräver/använder DMS Explorer, så när jag bootar med triangel intryckt på handkontrollen så går HDLoader igång direkt.
Dock måste jag (pga att jag har en V9 och version 2.2 firmware tror jag) ha ett originalspel i PS2:ans dvd-läsare, annars stannar allt vid hd-loaders startbild.
Jag har lagt in spel både från original DVD och från DVD-R.
Under testerna har jag fått lite problem med DVD-R, PS2:an har klagat på att det inte är en PS2 skiva. Detta verkade bero lite på hur länge jag väntade efter att ha satt i skivan tills jag tryckte igång kopieringen, men kan även ha berott på att den första skivan var dåligt bränd.
Just nu pågår iaf kopieringen för fullt från en ny fräsch DVD-R som jag brände i lägre hastighet.
Bookmarks