Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Köpte en xbox igår ! :D

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Köpte en xbox igår ! :D

    Jag är ganska ny på den praktiska erfarenheten av xbox, fick min första igår nämligen.

    Xbox med 120gb hårddisk och han som sålde den trodde den var chippad. Något är den i varje fall för jag kan spela brända spel.
    men till frågan..vad för chip har jag?
    När jag startar står det executer-2 och senare när jag är inne så står det evolution-x, kan då tänka mig att evolution x är mitt operativsystem av något slag?

    Jag har skaffat den senaste superdisc skivan, kan den här fungera som ett återomställningsprogram med formatering av hårddisken osv? För nu är det en himla röra och jag vill börja om från noll så att säga..

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Från
    I landet lagom
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Det stämmer att Evolution-x är ditt "operativsystem" som kallas för dashboard i xbox kretsen. Det du ser när det står executer 2 är ditt bios som ligger på chippet. Och med tanke på att du har en 120GB hd så kan man fastställa med de här tre punkterna att du har ett chip i boxen. Om du vill veta vad du har för chip så kan du enkelt skruva isär boxen och läsa på chippet vad det står. Finns guider i forumet om hur man skruvar isär boxen om du inte vill försöka dig på det annars. Annars finns det säkert även något program som kan fastställa detta men så hemma är jag inte på xbox än

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Stoppa in skivan, välj format c-e-f, sedan install evox-large. DVD-X player får du hitta separat då microsoft har börjat whina och därför bortagen från superdisc 3.7. (Tror jag)

  4. #4
    va tråkigt, var ju bästa progget
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    vad gör dvd-x??

    P

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    DVD-X är en dvdspelare som inte kräver (eller ens har stöd för) fjärkontrollskittet man annars behöver. Och så bryr den sig inte om regioner. Och den är inte borttagen från någon superdisc.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    ok. låter ju smidigt..
    har dock ett dvdkit så jag har inte märkt av att jag behövt köra någon dvd-x... har inte hunnit köra några andra regioner heller tydligen...

    P

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    DVD-X är en dvdspelare som inte kräver (eller ens har stöd för) fjärkontrollskittet man annars behöver. Och så bryr den sig inte om regioner. Och den är inte borttagen från någon superdisc.
    Inte? Fanns inte på min 3.7 allafall. Men det var kanske en konstig release. Det fanns en mapp som heter DVD-x nånting med det innehåll inga xbe filer som kunde startas upp.

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •