Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Någon som lyckats göra en Back-up på sin HD-Loader PAL

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24

    Någon som lyckats göra en Back-up på sin HD-Loader PAL

    Jag håller på att göra en back-up på min HD-Loader PAL för att brorsan skall kunna börja installera sina spel i helgen på HDDn eftersom han inte fått sin HD Loader skiva än, vill absolut inte låna ut min. Jag har provat med olika program (Alcohol 120%, CDRWinm Clone-CD m.fl.) men alla rapporterar error och det går inte att läsa den. Eftersom det finns en NTSC-version, som jag själv inte hittat, ute för nedladdning så måste någon lyckats ha läst av den.

    Är det möjligt att göra en back-up eller har de skyddat skivan på något sett?
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Jag håller på att göra en back-up på min HD-Loader PAL för att brorsan skall kunna börja installera sina spel i helgen på HDDn eftersom han inte fått sin HD Loader skiva än, vill absolut inte låna ut min. Jag har provat med olika program (Alcohol 120%, CDRWinm Clone-CD m.fl.) men alla rapporterar error och det går inte att läsa den. Eftersom det finns en NTSC-version, som jag själv inte hittat, ute för nedladdning så måste någon lyckats ha läst av den.

    Är det möjligt att göra en back-up eller har de skyddat skivan på något sett?
    Har själv den rippade NTSC-versionen på min hårddisk, finns ute på stora BT-sidor tex, dock så fungerar den endast till att rippa spelen då HDLoader har ett kraftigt kopieringsskydd som gör att man inte kan spela upp spel rippade till hårddisken utan en orginal-skiva. (Kanske är det skyddet som hindrar dina försök?)
    Vet inte heller om NTSC-versionen är inkompatibel med PAL så bäst är att vänta tills han får kopian för säkerhets skull

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns 100% crackade versioner ute nu, med allt onödigt borttaget så det är bara några MB att ladda hem...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det finns 100% crackade versioner ute nu, med allt onödigt borttaget så det är bara några MB att ladda hem...
    Där dom lyckats kringå kopieringsskydden så man kan spela med brända versioner av HDLoader tom?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, eller lägga HDLoader på ett minneskort om du har ett chip som stödjer det (DMS3, Ripper, Matrix Infinity).

    Det skall även gå att göra en minneskortsinstallation som utnyttjar "PS2 Independence" exploiten vilket innebär att man väljer ett PS1 spel man vill använda som bootskiva och gör en gamesave som automatiskt läses in av PS2:an när man startar det PS1 spelet...och istället för spelet så startar HDLoader.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. någon snäll skinfreak som vet?
    By McClane in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 12:15
  2. Någon som har listat ut LIVE?
    By Xozmania in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 11:19
  3. Finns det någon som har tyckats ta backup på svenska Tarzan? Hur gör man?
    By Krille2 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-05-16, 14:28
  4. Någon som har INFO om Neo 4.5 ?
    By DeltaZero2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-02-13, 11:00
  5. HJÄLP HANSI ELLER NÅGON PÅ PSXCARE
    By Erik in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-21, 21:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •