Jag pratade med en kille som sa att han laddar hem ps2 isos och spelar utan multi-x chip. Det enda han har är en boot-skiva.
Funkar det eller är han bara dum?
Vill gärna veta innan jag pungar ut 2000:- för ett messiah chip.
Jag pratade med en kille som sa att han laddar hem ps2 isos och spelar utan multi-x chip. Det enda han har är en boot-skiva.
Funkar det eller är han bara dum?
Vill gärna veta innan jag pungar ut 2000:- för ett messiah chip.
/Wanner
näe.. de ska inte gå att använda endast en bootskiva för att starta alla ps2 kopior.... du måste ha ett multi-x chip för att kunna starta spelen...
------------------
//J.E
----------
//JonnyE
Jag har en bootdisc som ska starta PS1 och PS2 import o backup spel på PS2. Men den har jag på datorn och inte brännt ut. Jag har inte testat den. Allt jag vet står i readme'n. Det kan vara en fake. Antagligen, annars skulle folk snacka om den hela tiden...
ok,
du kan inte kontakta mig på icq eller mail?
icq= 68547457
mail= malte.wannerskog@gbg.bonet.se
/Wanner
det han menar med boot skiva är en arv2
eller dvd region x som bootskiva och man använder cog/knife metoden!!! bara så ni vet
------------------
-------------------------
aNyThInG iS pOsSiBlE
-------------------------
aNyThInG iS pOsSiBlE
ar2 + cog knife metoden startar det mesta med lite trixande och patchande.
ps: Swappen går mycket fortare om du kör med knife method men med ett telefon kort istället för en kniv. jag kör med dvdregX men den swappar dock bara ps2 cdr backups. Jag har dock läst att ar2 ska swappa ps2 dvdr ps2 cdr psx spel. Jag har inte provat utan patchade kopior men om detta behövs så hittade jag nyss ett program som patchar spelen utan att man behöver leta fram en patch på internet.
multix chip rekomenderar jag dock.
[This message has been edited by Lynx (edited 22 January 2002).]
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
Jo,
det lutar nog åt ett messiah chip,
Men kan nån förklara cog/knife metoden?
/Wanner
cog/knife är väl lite jobbigt? Om det lutar åt messiah antar jag att du har råd till det. Har du råd till det så köp det! Lr Origa, som jag gjorde istället, nästan samma sak bara det att man måste swappa igång PS2 import och backup. BAra så är det inte. Eject aktiverar chipet så att den direkt läser skivan som är i(typ nå sånt). Efter det måste du stänga av maskinen och aktivera om det. Visste jag inte så jag hade lite problem med chipet i början men nu när jag kan chipet bra så rockar det!!!
jepp, ska skaffa origa men när beror på ifall mina kusiner (som bor i usa) kan fixa FFX, vad kostar det där?
ps: Cog knife är javligt jobbigt om man inte använder ett telefon kort som jag gör.
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
oj, ok.
1.tryck på eject så att cd släden åker ut.
2.stäng av strömmen på baksidan ok dra ur kontakten.
3ta bort den främre delen av släden.
4. sätt i kontakter etc.
5. starta med dvdregx eller ar2.
6. när du ska boota cd (med dvd regX) så ska du vänta tills man ska välja region.
7.ta nu ett telefonkort och tra det med kanten under cdsläden, släden åker ut en cm.
8. dra ut cd släden och byt till din patchade kopia.
9.tryck in släden.
10. ta sedan en liten en liten flat skruvmejsel eller liknande och tryck in den i det lilla hålet som syns. ( kolla nog så ser du ett vitt kugghjul.)
11. vrid kugghjulet motsols.
12.tryck på start (inte X)
om inget fel inträffar så startar nu backuppen
ps: har du nget telefon kort kan du vrida kugghjulet medsols tills cdsläden öppnas.
kolla ps2ownz.com för bilder och bättre beskrivning. Det står dock inget om telefonkortet där.
hehe behövs nog inte,
jag har pengarna till ett messiah så jag skaffar mig det.
Jag vill bara veta så det inte är nåt fel på min ps2.
Jag undrar lite eftersom jag tycker den låter mycket när jag spelar gta3 tex.
´låter som den ska äta skivan. Men inga repor i skivan än så länge så
/Wanner
gta3, låter inte så mycket för mig, är det ett orginal
Ja det är orginal,
/Wanner
Mitt playstation2 låter mer än min polares vid laddningstider osv,
Gta3 låter den mycket hela tiden,
hackar o har sig,
Jag antar att jag får be affären där jag lämnar in ta en titt så att allt står rätt till
/Wanner
Wipeout Fusion har en konstig text i .NFO filen.
BTW, the people without a modchip are able to check out some tracks
by booting with CD2 as it doesn't require one.
Ska testa detta på en omoddad i nästa vecka.
Bookmarks