Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Problem med dashboard

Shivaspace Guest

Problem med dashboard

Skulle chippa polarens xbox och det gick bra använde x-bit chip lödfritt och flasha med bios 4980.67_256k.bin...

Funkar fint och sätta in spelen och spela osv... men måste stänga av mellan varje spelarbyte imed att jag inte har nån dashboard.. men sen satte jag i superdic 3.6 eller 3.7?.. och installera evo x och sen dashboard... funka bra nu kunde jag starta x-boxen utan skiva i och kom då in i dashboard... tidigare har jag abra fått felmeddelande 13!

Men nu idag börja det krångla, startar jag utan skiva kommer error 13 upp igen....

och startar jag med superdisc och trycker på ms dashboard så kommer felmeddelande 21 upp sammtidigt som boxen börjar blinka rött och grönt!....

Jag har satt i en ny hårdisk i x-boxen tror den är på 200 gig, polarn sa att det bara var och byte och sen köra superdicen? men nu läste jag här på forumet och då verkar det ju som det är en j++vla massa med man måste göra!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    24
    hmm........ det ska bara vara att bnyta HDD å instlaera SD..... men ska du in i MS Dash måste du låsa HDDn..... annars funkar det inte så bra..........
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Shivaspace Guest
    okej jag låste den nu i ett program som hette Magic nånting och sen när jag klarat av det så kommer jag till en bild på massa tv apparater där står det "Press X to Load Dashboard"... ocn när jag gör det så får jag felmeddelande 21! sammtidigt som xbox- lampan börjar blinka grönt och rött!

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

21 - var som helst - Detta fel betyder att något program begärt att xboxen skulle startas om med denna felkod

Mitt råd är att formatera hdd:n och göra om allt igen.
    Om ingen annan har nån bra idé.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det bör räcka med "install original ms dashboard" från superdisc
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    hmm........ det ska bara vara att bnyta HDD å instlaera SD..... men ska du in i MS Dash måste du låsa HDDn..... annars funkar det inte så bra..........

Vad menas med att lås och låsa upp hdd ?
    Om man låser hdd för att MS Dash ska fungera ordentligt med chippet avstängt, fungerar allt som vanligt när man sätter på chippet igen?

Kanske fel tråd, men jag vetefan vad jag ska söka på, skrivs ju "lås hdd" i alla trådar nuförtiden

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Låsa/låsa upp Hdn gör du med Confog Magic som du kommer få med installation av en SD 3.7rc8 tex.
    Du måste ha HDn låst för att MSDASH skall gå igång när chipet är avstängt & du vill ha igång xboxen med orginalbiosen tex med LIVE.
    Har du satt in en stor HD typ en 120GB kan du installera in hela SD från menyn stor hd stöd, sen installerar du in msdashen åxå (vet inte om det installeras med det första alternativet har ej kollat) men du kommer få en fungerande xbox. (innan du gör det ta en backup på din orginal HD C:\ )
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    24
    Om man låser hdd för att MS Dash ska fungera ordentligt med chippet avstängt, fungerar allt som vanligt när man sätter på chippet igen?

ja det gör det......

(innan du gör det ta en backup på din orginal HD C:\ )

hmmm varför han har ju fortfarande org. disken kvar

lr så kan man göra som mig:
    Ja skickade över allt från orginal disken till PCn......
    sen använde jag endast SD för att formatera....... när det va klart FTPade ja in å skickade över MS Dash, Evox, APPS, GAmes, Filmer osv osv.....
    funka hur bra som helst...... tog väl en timme (går väl troligen snabbare med SD men iaf... )

Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    jag skrev som en säkerhet man behöver inte göra detta alls om man vill bara köra in allt skit fr SD direkt utan att köra in ngt alls fr backupen.
    Jag har en helt ren backup på min c innan något alls installerades alls, skrev in mitt ip nr i SD direkt, bootade om kom åt C gjorde backup.
    Installerade SD......
    Last edited by pege63; 2004-06-30 at 14:17.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Shivaspace Guest
    det fungerade nu det var bara jag som inte fattade hur superdisken fungera... har vart inne i alla menyer utan första www.psxcare.com.. har trott att det bara är nån reklam för denna sidan... men sen sa polarna att man formaterar diskarna och installerar cdn där ifrån.... och det gjorde man ju

Liknande diskussioner

1. M2Pro reset knapp? Problem med backuper..
    By dak in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 18:34
  2. Problem med flashning.
    By Groggloss in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 14:09
  3. Problem med dashboard
    By TriggerHappy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-04, 15:02
  4. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 07:37
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X