Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Trålös scart?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Trådlös scart?

Jag har en ny idé! Tänkte beskriva det lite närmare, sen kan ni komentera. Jag tänkte använad mig av en sån här (sändare) http://147.14.243.142/item_img/se/large/l094215.jpg och bygga in den i xboxen. Jag tänker då använda ström från xboxen. Sändaren användern 9V (300mA) men jag vet ej vart ifrån jag skall ta ström till den. Det går även att stänga av sändare om man vill använda scart-kabel. Detta skulle vara skit bra liksom! För jag har typ hundra meter från skrivbordet till TV:en . Lite information om den:

Sändningsfrekvens 2,4~2,4835 GHz
    Fjärrkontrollfrekvens 433,92 GHz
    Max sändningsavstånd 30-100 beroende på yttre omständigheter
    Max sändningsavstånd fjärrkontroll 50 meter
    Antenn Inbyggd rundstrålande antenn
    Kanaler 3 valbara kanaler - 2434MHz, 2453MHz och 2473MHz
    RF Output < 10 mW
    Ljud/Bild mod/demod. Typ FM
    Ljud Stereoljud In/Ut
    Bild Komposit video In/Ut
    Yttermått/enhet (BxHxD) 10,2x11x6,2 cm
    Vikt/enhet 100 g
    Strömförsörjning 9V, 300mA
    Temperaturområde 0´C~40´C

Säg vad ni tycker!

Jag har en sådan sändare hemma och har prövat den. Funkar perfekt!
    Last edited by R3izno; 2004-06-27 at 03:11.

Registrerade
    May 2004
    Från
    I landet lagom
    Respekt
    0
    Trådlösa sändare brukar ge förvånansvärt bra bild och ljud, kör med det från digitalboxen till en tv i ett annat rum. Har du mikro? Det ligger nämligen till så att mikrovågsugnar ger ofta ifrån sig vågor som stör ut radiovågorna från det trådlösa, när man sätter på mikron i köket hema så flimmrar bilden i sovrummet. Men själva idén är ju lysande med att bygga in, lättvindigt att ha boxen i närheten så man slipper springa till tv:n varje gång man vill byta spel. Vid närmare titt på bilden ser jag att det är precis samma som jag har Så akta dig för mikrovågsugnar....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det vore mer hacker att kombinera tre sådana (för jag antar att det är composite dom skickar, inte rgb?) så att man verkligen får RGB mellan boxen å tv:n.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Hansi: det är bara att köpa en till mottagare så har man tre .

Men mitt problem är vart jag skall få ta ström till 9V. Det är ju en AC adapter till sändaren och mottagaren. Dom fungerar som xboxets nätaggregat?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Vad är det för ström som går i xboxet? är det som datorns 12V? Borde väl gå att koppla om det med resistorer så att det blir 9V

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Jo det finns 3.5V, 5V och 12V. Men vart får jag tag i en resistor då? och hur får jag det exakt till 9V? Går ju att köra ett fyrkantit litet 9V batteri för att sändaren skall gå :P.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    Går ju att köra ett fyrkantit litet 9V batteri för att sändaren skall gå :P.

mjo men ql om man sitter å spelar så tar bateriet slut......
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av R3izno
    Jo det finns 3.5V, 5V och 12V. Men vart får jag tag i en resistor då? och hur får jag det exakt till 9V? Går ju att köra ett fyrkantit litet 9V batteri för att sändaren skall gå :P.
    Om man vill vara mindre exakt kan du köra 12V som + och 3.5V som - så får du 8.5V, dock är frågan om du får igång sändarna på mindre och om det blir någon större förlust av den 0.5V som bortgår (dock är du säker på att inte få för mycket ström då).. Sedan går det att räkna ut vilka resistorer man skall ha.. Finns lite överallt, ett pack med 610 olika resistorer kostar lite över 100kr på claesohlsson

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    OK... men har du någon tut om hur man kopplar 12V som + 3.5V som. Eftersom att 0.5V borde inte störa det :P. Sen så skämta jag om 9V bateriet.
    Xbox 1.3
    SmartXX 4M
    EvoX
    Orginal HDD

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Jag vill oxå veta hur jag kopplar AV anslutningarna från sändaren till scart utaget på xboxen. Sen så vet jag inte vilka som är vilka. Gul Röd Vit osv... kanske ska göra en tut om det här sen (om det funkar).

Edit: Alltså om jag kopplar AV anslutningarna från sändaren till dom på xboxen. Så skulle man kunna använda en Scart-kabel om man skulle vilja det (sändaren avstängd) eller köra trådlöst (sändaren på och Scart-kabeln utdragen)
    Last edited by R3izno; 2004-06-28 at 02:32.
    Xbox 1.3
    SmartXX 4M
    EvoX
    Orginal HDD

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    OK... men har du någon tut om hur man kopplar 12V som + 3.5V som. Eftersom att 0.5V borde inte störa det :P.

det är ju bara att du letar reda på + 3.5V på moderkortskontakten å kopplar minus kabeln från adaptern dit å sen letar du reda på +12V å kopplar + kabeln från adaptern dit......

Sen så vet jag inte vilka som är vilka. Gul Röd Vit osv...

gul = Video
    Vit = Left Sound
    Röd = Right Sound

ja e lite osäker på om vilken av den vita å röda som e vänster/höger ljud men gul är iaf video...............
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    JO... men nu tänkte jag mig koppla en scart kabel (avkapad) pålödd i anslutningarna från sändaren till AV utgången på boxen. Men jag vet ej vart jag skall löda dom på boxen. Jag hittar dom på sändaren men vet inte vart te.x. Röd skall lödas på sändaren (utav dom tre lödpunkterna (Gul Röd Vit)). Lite komplicerat detta. Men skulle jag ha webbkamera eller digitalkamera så hade det varit öppe bilder nu. Kan pröva rita en anslutning som jag tänkt mig (ex). Det är bara av ren teori jag ritar nu.

http://xboxdickheads.freewebspace.com/

Den där ritningen fick min hjärna att bli en aning varm. Jag vet ej om rätt lödanslutning är på Gul osv. Bara så att ni förstår hur jag menar. Ajja hopaps den hjälpte.
    Last edited by R3izno; 2004-06-28 at 19:23.
    Xbox 1.3
    SmartXX 4M
    EvoX
    Orginal HDD

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Kanske det är är rätt för mig? Det är om en transmitter iaf (sändare).

http://dwl.xbox-scene.net/~xbox/xbox...s/toslink2.zip
    Xbox 1.3
    SmartXX 4M
    EvoX
    Orginal HDD

Liknande diskussioner

1. Scart till ATI kort
    By mijo53 in forum PC - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-10-19, 11:04
  2. Ingen bild med advance scart
    By Kaiser in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-07-20, 20:34
  3. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 19:32
  4. scart cabel
    By DC_FREAK in forum Dreamcast - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 20:30
  5. RGB scart!
    By FFGamer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-15, 22:56

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner