Som rubriken säger hur kan man fixa det? Går det att köpa en sån där RGB kabel eller vad det heter?
Som rubriken säger hur kan man fixa det? Går det att köpa en sån där RGB kabel eller vad det heter?
det ska funka med en RGB kabel..... annars så funkar det garanterat med en ny TV![]()
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
kabel är billigare än tv![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Är det inte så att man måste ha en rgb-kabel för att få färg från konsoller.. Men det kräver även en tv som kan ta emot NTSC? Så är det iaf för mitt psx och ps2a, vi har rgb men ingen tv som gillar ntsc även fast dom alla är nyaOriginal inlägg av Lucif3r
![]()
Du kan köra genom video/DVD som tar NTSC
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
sant men roligare med en ny TVkabel är billigare än tv![]()
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
Original inlägg av Lucifeer
Om TV:n klarar NTSC så får man färg utan RGB-kabel.
Klarar TV:n inte NTSC men har RGB funktion i scarten och klarar 60Hz så kan man använda RGB-kabel för att få färg.
RGB ger dessutom mycket bättre bild än den vanliga kabeln.
Det jag tidigare skrivit om RGB och som står rätt högt upp i forumets FAQ:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=3468
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Original inlägg av pege63
Ehh, varför skulle det hjälpa?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jo om det funkar genom den så funkar det på TVn åxå
Vad menar du??Original inlägg av pege63
På landet har vi en Luxor 2001 från 70- 80-talet och den fungerar med NTSC utan problem :-D, vilket jag tycker är väldigt konstigt eftersom vi hade en dvd-spelare där förra året och då blev bilden svartvit vid NTSC uppspelning.Original inlägg av Lucif3r
Mvh
Granqvist
ja får man bild genom videon så ska man ju få bild genom tvn åxå ju
Original inlägg av pege63
Du svamlar :-)
Jo annars skulle man inte kunna kolla på NTSC videoband på tvn, jag menar pröloppsbandet fr USA kan jag kolla på min video som har NTSC stöd. Mina kusiner fr USA kopplade in sitt spel genom videon eftersom den hade anslutningar på framsidan men skulle kunna gjort det i TVn åxå
Bookmarks