Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vissa filmer vill ej streamas över smb

Vissa filmer vill ej streamas över smb

Hejsan!

Har en liten fundering, och det är just om streaming över smb.

Jag har satt upp mitt nätverk så jag kommer åt filmerna ifrån datorn i XBMC, men vissa filmer vägrar att starta. Om jag istället laddar över dem till xboxen så funkar de bra.

Någon som vet hur detta kommer sig? Jag har jämfört filmerna som funkar och inte funkar, och kan inte se någon större skillnad på dem. Samma xvid/divx-codec, samma storlekar och fps osv... Bara tänkte om någon har nån idé...

Vore smutt att kunna streama allting ifrån pc'n så man slipper ladda över varje gång man vill se någon av de filmer som inte vill fungera.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Vad har du för version av XBMC?
    Hur delar du ut filerna från datorn? Ge oss lite mer kött på benen

Har versionen från 2004-06-19. Jag har bara satt upp en vanlig smb-share på datorn, så jag kommer ju direkt åt filerna på datorn. streaming är väl lite fel ordval...

men som sagt, vanlig samba-koppling mellan xmbc och pc'n. många filmer spelas upp direkt, men det är vissa som inte vill sig sålänge jag inte ftp'ar över dem först. lite det som är konstigt, just att de klarar att spelas upp när de ligger på xboxen, men inte när de kommer streamat från pc'n.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Hmm, låter skumt. Har du haft nån annan version av XBMC tidigare?

ja, vet inte riktigt vad det var för version jag hade innan, den var den som Hansi la in från början. Har bara haft xbox i dryga två veckor, hehe...

iofs inget större problem, med tanke på att det fungerar om jag för över filmerna som inte funkar, men ändock. vore smutt att kunna ha allt kvar på pc'n. skumt just att det bara är vissa som inte vill funka, tycker jag. tänkte bara om någon hade stött på samma problem och kommit på vad det berodde på...

Liknande diskussioner

1. Kan endast skicka vissa filmer
    By Timilim in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-06-18, 02:44
  2. Kan inte längre ftpa över filmer?
    By Dowax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 23:20
  3. Smb
    By Namp in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 10:00
  4. Kan inte föra över vissa filmer till boxen
    By swemag in forum X-BOX Spel/Mjukvara