Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hur får man ett Bios att alltid boota från hårddisk?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hur får man ett Bios att alltid boota från hårddisk?

    Jag har SmartXX på min XBOX, med X2 4980 Bios i en av bankerna, och OrginalBios i ett annat.

    När jag väljer orginalbios, och det finns en DVD-skiva i XBOX:en, då bootar den från DVD-skivan som normalt (vilket är det jag vill!).

    När jag väler X2 4980 Bios, och det finns en DVD-skiva i XBOX:en, då bootar även denna från DVD-skivan. Detta är dock något jag INTE vill - jag skulle alltid vilja komma in i EvoX-dashboard på hårddisken, oavsett om en DVD-skiva sitter i eller ej. Från Dashboard skulle jag sedan kunna boota DVD:n om jag så önskar.

    Finns det något sätt att få X2 4980 Bios att EJ boota från en DVD då den startar? Och skulle det i så fall vara möjligt att från Dashboard fortfarande starta DVD:n?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Det ligger inte i BIOS utan i din dashboard. Stäng av autostart i dashboarden och starta filmen eller spelet manuellt istället...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag kör EvoX dashboard, och har "Auto Launch Games", "Auto Launch DVD", "Auto Launch Audio" satta till No. Detta innebär (som jag fattat det) så att när Dashboard redan är igång, och man sedan sätter in en DVD, så startas den inte automatiskt. Detta funkar som det ska!

    Det var dock inte mitt problem. Det är man har en DVD-skiva i XBOX då den slås på (Power On) som den alltid bootar på DVD-skivan (även med X2 4980 Bios). Dvs det är innan Evox Dashboard laddas. Därför klurar jag på att det är något i Bios:et som säger vilken bootordning Bios:et ska ha. Det verkar som det är en hårdkodad ordning att alltid ta DVD:n i första hand, sedan Evox Dashboard... ?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Så gör inte min i alla fall. Har kört M7 & X2 4979-4983 och XBMC som dash...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 08:25
  2. kommer ej ihåg hur man får i gång ett spel med region x bootskivan PS2
    By felizia in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-01, 03:41
  3. Boota med AR2, eller ett Original Spel?
    By Soosman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-04-19, 17:37
  4. Om man lämnar in ps2 för att sätta in ett Origa får man tillbax den samma dag?
    By CiggY in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-25, 11:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •