Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Problem med bilden

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Problem med bilden

    Tjena! Har en xbox som jag köpte i julas, chippad med xenium och en 160g hd.. problemet är att det inte kommer någon bild till tv:n men xboxen startar normalt och den spelar ljuden.. har testat att byta till en annan kabel men det är samma..ingen bild bara ljud. Den satt i när åskan slog ner hemma och hela huset slocknade (bor på landet) men min dator som också satt i klarade sig.. den ger heller inga felmedelande med dioden. nån som har någon ide?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Inlägg
    220
    Respekt
    21
    Prova en annan TV, kan juh vara så att den pajjat? Eller har du kopplat in andra grejor i scarten?

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    har provat 3 olika tv...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Låt den stå utan strömsladd i 2 dygn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Ja hade samma problem , de kom ljud men igen bild .. ja skulle precis köpa ny scart sladd men så upptäckte ja att på själva kontakten satt den röda sladden i vita hålet och gula i röda osv... syrran hade lånat xboxen när hon skulle köra bilspel med sin kille ute på landet....

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    HAHA, GuttA!... hoho.. hihi... PFLAHAHAHA!
    Xbox 1.3
    SmartXX 4M
    EvoX
    Orginal HDD

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    173
    Respekt
    21
    Skulle nog provat Enigma video mode selector både före och efter att man haft ute sladden ett bra tag.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Inlägg
    196
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av odin
    Skulle nog provat Enigma video mode selector både före och efter att man haft ute sladden ett bra tag.
    Precis. Jag har varit med om samma sak men det kom till när jag testade ett bränt spel. Boxen ställde om sig till ett eget videoläge som "inte finns". Skickade iväg den till PSXCARE eftersom ingen då visste vad felet kunde bero på. De körde iaf bara Enigma och det funkade perfa

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ok, men kan man köra enigma när man inte får upp någonting på tv:n? inte ens när den laddar bios...Var får man tag i det då?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Inlägg
    196
    Respekt
    21
    du behöver ingen bild för att köra enigma.. Bränn det på skiva sen trycker du på A-knappen för PAL och B-knappen för NTSC. Eller så var det tvätom

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    173
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Belsebubben
    du behöver ingen bild för att köra enigma.. Bränn det på skiva sen trycker du på A-knappen för PAL och B-knappen för NTSC. Eller så var det tvätom

    Vänta tills den bootat klart bara!!!

    Finns på de vanliga ställena att hitta.

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    har testat med enigma och det händer inget..blinkar inte ens till i tv:n, jag kör ju avalaunch så skivan startar inte av sig själv, men jag trycker upp flera gånger så man kommer överst i menyn där dvd ikonen är och sen trycker jag A då läser den ju från skivan sen väntar jag typ 1 minut eller nåt och trycker A igen då borde det väll fungera? vad är det som händer med boxen när den får stå i två dagar utan ström? töms eeprom minnet eller?

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    den "tappar minnet"..... dvs att klockan blir nollställd. vissa inställningar försvinner.... förhoppningsvis så fixar sig bilden då med.....


    men inte tar det 2 dar?? min tappar minnet när den har vart strömlös i 3 timmar typ.......




    lr har jag missuppfattat nått nu ? Hansi ?
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Exakt hur lång tid det tar vet jag inte, och det beror på hur länge den varit inkopplad. Över natten brukar räcka. Riktiga surboxar låter vi stå över helgen. Hjälper inte det så monterar vi ett SmartXX chip, vars EPROM-funktioner brukar fixa de flesta skumma problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    jo det är juh skitsamma hur lång tid det tar....
    men man gör väl så för att boxen ska tappa minnet va? d va det jag va lite osäker på
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har nu fått 1000 kronor av mormor som tyckte synd om mig när xboxen gick sönder, ska jag skicka den till psxcare eller något annat företag som lagar den eller köpa en ny?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hmm, läste nyss igenom tråden från början. Har du Xenium i och får ingen bild så har den nog fått en rejäl smäll. Byte av moderkort + flytt av Xenium till det moderkortet = 1.500:- + 210:- returfrakt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Inlägg
    37
    Respekt
    20
    jag har fibblat med Xbox Media Center (eller player?) och fixat så min bild e borta men ljudet e kvar, funkar de me att låta den stå strömlös ett tag då? :S
    Heffalump Ein neüer Freünd füer Winnie Puuh

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av KunG_MangE
    jag har fibblat med Xbox Media Center (eller player?) och fixat så min bild e borta men ljudet e kvar, funkar de me att låta den stå strömlös ett tag då? :S
    Troligen inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Inlägg
    37
    Respekt
    20
    får FTPa inställningarna eller köra superdisk boot då... hade vatt så mkt kewlare om de fixat sig själv igen...
    Heffalump Ein neüer Freünd füer Winnie Puuh

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    har för mig att jag läst någonstans här på forumet att man kan återställa XBMC genom att rensa några filer någonstans.. .. de ligger inte under XBMC katalogen utan snarare långt ner i UDATA eller TDATA..

    prova att söka efter typ ingen bild eller inget ljud

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Inlägg
    37
    Respekt
    20
    har ja gjort, hittar ingen lösning, men mitt problem e speciellt, den har börjar söka skiva vart 15e sekund typ o när den gör det så förlorar den kontakten med datorn... hinner inte in på FTPn
    Heffalump Ein neüer Freünd füer Winnie Puuh

Liknande diskussioner

  1. Stora problem med min Xbox
    By don-m in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 10:08
  2. Problem med flashning.
    By Groggloss in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 13:09
  3. Problem med SCPH-7002
    By Egge in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 12:45
  4. Problem med RGB. Blir störningar. HJÄLP
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2002-05-05, 23:51
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •