Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: r mod

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Post r mod

vad jag har förstått så förenklar bara r mod
    nomod swaptricken. är det någon skilland på den och en hemma byggd start knapp som öppnar cden utan att ps2an vet om det. dvs gör den något annat än att öppna cdluckan? om det är det enda så fattar jag inte varför den bara är kompetibel med v5 maskiner när man har kunnat utföra denna typ av swap jätte länge. /rätta mig om jag har fel.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Allt den gör är att öppna cd-luckan. Varför den bara finns till V5 vet jag faktiskt inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Sthlm, Swe
    Respekt
    0

Och hur gör man en "hemmagjord knapp" som öppnar luckan utan att PS2 märker av det?

------------------

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

det är dock ingen bra metod, kräver en del lödande och på koppling schemat verkar det som om man kopplar bort orginal ejekt knappen. Bättre att utföra en vanlig no mod swap.

olika swappar finns på ps2ownz.com, även startknapps swappen(det finns en video som visar hur den swappen funkar).
    ps: jag har inte testat att swappa med den hemmagjorda knappen. men en lite modifierad version av cog/knife swappen + dvdregion x funkar.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

1. Xbox Live kollar efter mod chips.
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-09, 19:59
  2. Messiah tillgång samt rgb mod ?
    By nirre in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-09-26, 17:09
  3. Enigma Evolution-X mod fungerar inte?
    By SPeeD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 12:48
  4. lusifer mod
    By Lynx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-05-09, 22:39
  5. Lusifer mod??
    By Bullit in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-04-08, 17:47

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner