Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: "saknar" 60 gb på nya hårddisken

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

"saknar" 60 gb på nya hårddisken

Har satt i en 180 Gb Hitachidisk(inte den bästa men får duga just nu). Installation med superdisc 3.7 rc8 funkade fint. Använder SmartXX och startar upp med 4983.67 bios i startmenyn. Problemet är att jag inte ser mer än ca 135 Gb. har läst nånstans att gränsen vad xbox klarar/klarde ligger där men jag trodde det var fixat med detta bios. Är det nån som har en idé? har jag gjort fel vid installation eller ska man gör anåt speciellt med de patchar jag läst om(lba eller nåt)
    Min G-partition är tom.

tacksam för hjälp
    Lars

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    har du formaterat den då?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Använd ett .06 bios istället och formattera om F
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

formateringsverktyg

ok, vet inte om G: är formaterad. när man kör superdisc så är det väl bara c,e,f den formaterar. Hur formaterar jag bara G om det behövs?

om det inte funkar blir det väl till att formatera F :-( Vilken app ska man använda för formatering? Den som finns

Om jag förstått det rätt så kör 06 bioset allt på F och 67 bioset en F och en G. Om man som i mitt fall använder .67, är det då alltså en maxgräns för hur stor F kan vara?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Både format F och format G finns på superdisc 3.7rc8
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Som jag sa förut har jag 160gb och bara ca 130 tillgängligt, finns det inget annat sätt än att byta bios och formatera om F:? Jag har ju alla mina spel där
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Som sagt, du kan formattera G: om du vill.

JA! fick 22 extra GB när jag gjorde det, tack Hansi
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-19, 22:24
  2. hur får jag ur hårddisken?
    By dahonk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-11, 15:38
  3. Problem med nya dashboarden.
    By trundle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-13, 22:44