Har idag suttit och lödit in en DMS3 i min ps2:a, och GIVETVIS sket det sig på flera plan.
Först räckkte inte kabeln, men jag hittade lite hemma, dock förbannat svårlödd.
Sedan upptäckte jag som brukar vara underbart grundlig i min research och kollade på DMS hemsida angående kabeldragningen att jag klistrat fast chipeländet åt FEL håll!
Glad i hågen fortsatte jag...men...
När jag startade den så var skärmen kolsvart.
Testade med att disabla chippet (eject knappen LÄNGE) och kommer då in i någon form av browser-miljö.... dvs... jag kan läsa från minneskortet men inte från den orginalskiva (GT3) som ligger i trots att jag väljer denna.
Funderade på om det kan var nån kabel som är extra känslig... har en iso9000-certifiering i mjuklödning samt ytmonteringslödning, så att det skulle vara fel på det tvivlar jag på... däremot vart kabeldragningen något annorlunda eftersom kabeln inte räckte och det inte finns nån som säljer kabel där jag bor.
Sen en fråga: Jag ska upp förbi Sthlm i slutet av Juli. Om jag inte fått det att funka och löder loss allt för att testa om PS2:an överlevt, hur mycket ska PSXcare ha för att kasta in chippet som jag köpt av dom?
Förhoppningsvis hittar jag felet här hemma innan dess, men det är alltid gott att ha en nödväg att gå.
EDIT: Glömde nämna att det är en V7 jag har, och jag har tittat på bilder av andra "skatbon" som fungerar, begriper inte varför min inte gör det.
Bookmarks