Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Egen distribution av XBMC

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Egen distribution av XBMC

    Det finns några stycken här i forumet som har mycket stor kunskap om XBMC och som även kompilerar egna versioner direkt ifrån CVS. Credits till er att ni håller forumet levande och hjälper nybörjare och andra med problem.

    De flesta kör dock de releaser som finns tillgängliga på de "de vanliga ställena" p.g.a. de inte har kunskap om att kompilera från källkod, inte har Visual Studio, inte kör Windows, inte orkar o.s.v.

    Nu har det även tillkommit trevliga Python script som många kan ha nytta av men som inte ingår i de vanliga distributionerna. Nu finns det t.o.m. utmärkta instruktioner hur man får igång dessa här i forumet (credits till ktd).

    Dock är det ofta saker och ting som strular för nybörjare som skall ändra i konfigfiler o.s.v. En annan synpunkt är att många diskusioner ofta leder till att ni som har egna kompilerade XBMC releaser får saker och ting att fungera medans andra som kör standardreleaserna hävdar motsatsen.

    Jag tänkte komma med ett förslag att någon har i forumet (som har lust) som kompilerar sin egen XBMC skulle kunna lägga ut en egen release med allt inkluderat och fungerande. Jag menar att om man ändå kompilerar och konfigurerar allt titt som tätt är det ju inte så mycket jobb att packa ihop allt och lägga ut den på TPB(Bittorrent) t.e.x.

    Självklart kan man inte kräva någon personlig support sedan men jag tror att en gemensam release för oss här i forumet skulle vara till allas fördel.

    Vad tycker ni?
    Korkat eller bra?
    -=|_||_\/[-|\|=-

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    256
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av ulven
    En annan synpunkt är att många diskusioner ofta leder till att ni som har egna kompilerade XBMC releaser får saker och ting att fungera medans andra som kör standardreleaserna hävdar motsatsen.
    Håller jag inte med om, men jag kanske är den enda förutom KTD som har fått Tv-guiden att funka också? Och det på en vanlig release.

    Men visst, det kanske ändå vore nått med en "PSXCARE-release" av XBMC vad vet jag

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Beta av XBMC 1.0 manual
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 00:04
  3. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 16:33
  4. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  5. Xbmc 29/10, 30/10
    By GertLind in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 20:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •