Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Vilket chip rekommenderas för importspel?

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post Vilket chip rekommenderas för importspel?

    Jag är intresserad av att kunna spela importspel, såväl PSX- såsom PS2-spel, främst japansk import, på min PS2-maskin. Jag har ingen CD-brännare, så jag kan inte "patcha" några spel för bättre kompatibilitet. Vilket chip passar mig bäst?

    Och, angående språken på huvudmenyn: på en japansk PS2-maskin sägs det att man kan välja mellan engelska och japanska, medan utbytet är något annorlunda på en europeisk maskin. I vissa spel, t.ex. demoskivan som följde med maskinen, påverkar denna språkinställning vilket språk spelet är på. Går det att ändra denna inställning till japanska om man skaffar chip till en europeisk PS2-maskin?

  2. #2
    Yaroze Guest

    Post

    För att kunna köra import spel ska du nog ha Origa chippet autostartar importerade spel direkt utan krångel brända eller liknande kan starta med ett enkelt swaptrick.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag rekommenderar Messiah, startar alla dina spel direkt.

    Origa kräver swap med action replay 2 för att spela importerade PS2 spel, endast PS1 spel startar direkt på en europeisk PS2.

    Spelen brukar inte bry sig om språkinställningen, finns det olika språk så ställs det in i spelet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Post

    Vad är stausen på ORIGA hos er nu då?? Går det att få ett sådant chip inmonterad eller inte... vad kostar den i så fall??

    Börjar småtröttna på MESSIAH

    "Life is short... play more"

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi kommer inte ta oss tid att montera Origa innan vi är färdiga med montering av senaste sändningen Messiahchip samt kommit ikapp med övriga serviceärenden.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Exclamation

    I vissa Dreamcast-spel, t.ex. Shenmue II och Skies of Arcadia, kan man bara ändra språk på huvudmenyn, inte i själva spelet...

    Förresten, klarar de två chip ni nämnde av multi-X-skyddet i spel som Final Fantasy VIII?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vad jag vet så detekterar JPN FFVIII alla modchip på PS2, förutom de chip som är 100% swap-baserade som t.ex. R-mod.

    NEO, Origa och Messiah som skickar "SCEI" dataström och därmed kan starta PS1 backuper direkt triggar anti-mod skyddet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    Post

    om du använder en gameshark så kan du säkert komma runt det skyddet som man kan med en vanlig psx genom att skriva in diverse koder. Har dock ingen mer info om detta =(

    Skulle dock vara smart om chip tillverkarna gjorde så att man kunde koppla en extern strömbrytare till chippen så att orginal spelen startar. (finns ju på ett av det äldre psx multixchippen)
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 13:24
  2. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  3. Vilket chip?
    By camilla in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 18:50
  4. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59
  5. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •