Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Pinheader alladin live

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Från
    I landet lagom
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Pinheader alladin live

    Jag försökte i en hel dag att installera alladin live chippet med pinheadern. Detta är mitt 5:e chip jag har installerat dock första alladin. Mitt Xenium chip som jag har i boxen fungerade fint med pinheadern men alladin chippet vägrade att fungera. Någon som vet vad som kan vara fel? Har någon annan än mig råkat ut för detta fenomen. Jag drog bort stiftet som inte har något motsvarande hål i moderkortet, lödde fast pinheadern. Lödde fast DO, BT, L1, L2 eller vad de nu hette, dubbel kollade och trippel kollade alla lödningar fungerade inte. Då lödde jag bort chippet och sedan gjorde om allt, fungerade inte, då lödde jag om det igen fungerade inte. Då gav jag upp så jag lödde fast det direkt på moderkortet istället, nämen det fungerade.

    Men jag skulle gärna vilja ha chippet på pinheadern istället, lättare att ta bort. Är det någon mästare på alladin chip som vet vad som är fel? Jag la märke till att när man löder chippet direkt på moderkortet så löder man ju inte i alla hål som finns utan man skippar några, innebär det att man skall dra ut några andra stift från pinheadern?

    Felsymptom:
    När jag startar boxen så lyser lampan på chippet, boxen startar i några sekunder sedan startar den om, startar i några sekunder igen och startar om, startar igen och hänger sig d.v.s. ingenting händer.
    Last edited by sniperwolf; 2004-07-04 at 22:39.
    SnIpPaWaLf HaS EnTeReD ThE BuIlDiNg

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    har exakt samma problem som dig, fast jag löder på moderkortet...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    kolla över lödningarna ordentligt, och framför allt d0:an, brukar uppstå precis så om det är något som har blivit kalllödat eller om den inte har den kontakten det skall ha

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Från
    I landet lagom
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Om du läser mitt medelande över så ser du att jag har kollat alla lödningarna ett par gånger
    SnIpPaWaLf HaS EnTeReD ThE BuIlDiNg

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    har också haft samma problem även om jag har tyckt att allt ser super ut, men när jag har "gjort" om det igen och då framför allt d0:an så har det fungerat.

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Från
    I landet lagom
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Det är inte det...jag har gjort om det ganska många timmar. Jag vet hur man hanterar en lödkolv och jag vet hur en bra lödning ser ut. Tack för tipset men det är inte det. Varför skulle det i så fall fungera när jag lödde fast det på moderkortet? Jag flyttade nämligen inte DO kabeln till andra sidan utan lät den sitta.
    SnIpPaWaLf HaS EnTeReD ThE BuIlDiNg

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kanske en dålig hylslist på chippet, annars var det nog något knas med lödningen av stiftlisten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Har precis samma problem som dig....
    Suttit i 2 dagar nu och försökt fått det att funka med pinheadern men det vägrar...
    Gjorde det på 2st boxar samtidigt men det blir prefcis lika fel... lött om och lött om och allt ser bra ut... Kan det vara att aladdin har dålig kvalitet på sockeln som sitter på chipet? Fast humm... Det funkar ju i programeraren. Det är riktigt skumt iaf.
    Funderar på att prova löda det direkt på moderkortet men har lite problem att få los pinheadern nu...

    Hansi vad skulle det kosta om jag lämna in den och ni glodde lite snabbt på pinheadern och ser om det är lödningen som är fel?

  9. #9
    Registrerade
    May 2004
    Från
    I landet lagom
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Det där med dålig kvalite stämmer nog bra.....lödde ett idag med pinheadern fungerade utmärkt...
    SnIpPaWaLf HaS EnTeReD ThE BuIlDiNg

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Mm jag börjar tröttna nu... vi är 2 st personer som lött om och lött om men får samma resultat så snart kastar jag skiten i sjön....

Liknande diskussioner

  1. Kommer inte ut på live, riktig gåta! HJÄÄÄLP!
    By Manderlore in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 22:31
  2. Xbox live möjligt på chippad xbox (alladin advance)
    By Wahlgren in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:00
  3. Alladin med pinheader installation
    By degart in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-28, 13:34
  4. Pinheader VS. Wireinstallation ?!
    By GroGGmanneN.se in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-30, 16:58
  5. Xbox chips Live on borrowed time
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 00:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •