Pinheader alladin live
Jag försökte i en hel dag att installera alladin live chippet med pinheadern. Detta är mitt 5:e chip jag har installerat dock första alladin. Mitt Xenium chip som jag har i boxen fungerade fint med pinheadern men alladin chippet vägrade att fungera. Någon som vet vad som kan vara fel? Har någon annan än mig råkat ut för detta fenomen. Jag drog bort stiftet som inte har något motsvarande hål i moderkortet, lödde fast pinheadern. Lödde fast DO, BT, L1, L2 eller vad de nu hette, dubbel kollade och trippel kollade alla lödningar fungerade inte. Då lödde jag bort chippet och sedan gjorde om allt, fungerade inte, då lödde jag om det igen fungerade inte. Då gav jag upp så jag lödde fast det direkt på moderkortet istället, nämen det fungerade.
Men jag skulle gärna vilja ha chippet på pinheadern istället, lättare att ta bort. Är det någon mästare på alladin chip som vet vad som är fel? Jag la märke till att när man löder chippet direkt på moderkortet så löder man ju inte i alla hål som finns utan man skippar några, innebär det att man skall dra ut några andra stift från pinheadern?
Felsymptom:
När jag startar boxen så lyser lampan på chippet, boxen startar i några sekunder sedan startar den om, startar i några sekunder igen och startar om, startar igen och hänger sig d.v.s. ingenting händer.
Last edited by sniperwolf; 2004-07-04 at 23:39.
SnIpPaWaLf HaS EnTeReD ThE BuIlDiNg
Bookmarks